סין? בואו לקרוא חוויה נוספת מעיר אחרת מבונה ואדריכל | אקדמיית הבניה - בונים בית

רכישות קבוצתיות לשלב מכרז ובחירת קבלנים

צוות בונים ביתנכתב ע"י צוות המומחים של בונים בית

היי חברים יקרים ,

בהמשך לרצון של חלק לא מבוטל שפונים אלי לייעוץ בקשר לטיסות לסין אז אני משתדל לסייע לכל אחד מכם לתת את הטיפים הנכונים ולסייע .

גם בונה שאני וצוות האתר מבצעים לו באופן אישי ליווי ופיקוח מעוניין לטוס לסין אז כרגע עדיין בבחינת כדאיות.

בכל מקרה שכל אחד יבחן את עצמו האם זה מתאים לו …..(כי כפי שקראתם במאמרים הקודמים זה לא מתאים לכל אחד ).

בנוסף, לכל מי שביקש להיכנס לקהילת הווטסאפ הענקית של כולנו ועדיין לא נכנס אז תתארו בסובלנות, לוקח זמן עקב עומס ...אז אתכם הסליחה….

אז פנה אלי בונה שאני בקשר איתו כבר לא מעט זמן שחזר מסין מאזור אחר בסין ושלח לי את החוויה שלו משם .היום אני מביא לכם מאמר וחוויה נוספת מסין והפעם לא רק מצד הבונה אלא גם מצד האדריכלים אז קבלו…..

(לבונה ולאיילת עידו האדריכלית ממשרד שמואלי - עידו, תודה על השיתוף!)

בהצלחה לכולכם בתהליך הבנייה !!!!

בונים בית? האם משתלם לצאת למסע קניות בסין? – הצד של הבונה

אז שורה תחתונה, כן, חסכתי כסף, קצת מעל 100,000 ₪ אבל הדרך לשם היתה ארוכה, קשה, ועם תכנון טוב, אדריכל מצויין ובעיקר "מוביל" מקומי גם אתם תחסכו הרבה

מאת: בונה מקהילת״בונים בית״

יום ראשון: אי-וו (YIWU), נמצאת במזרח סין, אולם הטיסות אליה משדה התעופה של בייג'ינג הינם בתדירות נמוכה ואינן מסונכרנות כלל עם הטיסות המגיעות מהארץ. נחתתי בבייג'ינג ב10:00 בבוקר אולם הטיסה לעיר ליד אי-וו המריאה רק ב20:00 וגם זה לאחר איחור של כמה שעות. אין הסברים. פשוט משנים את מועד ההמראה... אחרי הנחיתה המתינה לנו עוד נסיעה של כשעתיים. הגענו מותשים ,מפורקים ורעבים. "המוביל" מחכה לנו ב00:30 במלון ולוקח אותנו לאכול משהו. יום ראשון בסין עבר בנסיעות.

יום שני: הולכים לנגר. יושבים איתו על התוכניות כדי לקבל הצעת מחיר. התוכניות הקיימות מהארץ עוברות תיווך ע"י ה"מוביל" שלנו והמלווה הסינית. יושבים שם כל היום. לשם העברת הזמן אני משוטט בקניון. דלתות, פרקטים, נגרים ומטבחים ושוב אותו דבר. 3 קומות אדירות כמו קניון עזריאלי אבל רק לתחום הנ"ל. לא שמים לב ונגמר היום אצל הנגר. נחכה להצעת המחיר (בסופו של דבר כאשר משווים מול נגר מיומן ממזרח ירושלים למשל הצעות המחיר הן די דומות כאשר מוסיפים פנימה את עלויות ההרכבה וכדומה. החלטנו לוותר גם אחרי הנחה מיוחד של עוד 10% שה"מוביל" אירגן לנו).

יום שלישי: התחלנו בריצוף ואסלות. הלכנו בעשרות דוכני מכירה קטנים בהם מוצגת הסחורה. מגוון גדול? רק ניראה כך. מרבית המקומות מציגים more of the same. זה כמו ללכת לקנות בשוק הכרמל ירקות. הנציגה המלווה אותנו מתרגמת ומנסה לשכנע אותנו. הכניסה אותנו לחנות שמכרו בה אסלה ב9000 RMB... למה ביזבזה לנו את הזמן אלוהים יודע. הרעיון ע"פ ה"מוביל" הוא לתת לנו לראות הכל. אולי. מצד שני זה בזבוז זמן. הלאה, ממשיכים ללכת ולהקיף את המתחם. נכנסים מצד אחד של החנות ויוצאים מצד שני, נחש / מבוך של חנויות. ברוב המקרים כל המשפחה גרה בחנות. כולם אוכלים באותה השעה. לא מוצאים ריצוף בגודל של 1.21.2.

עוברים לקניון הרהיטים. איך שנכנסים רואים מצד ימין ספה מהממת. מבקשים עליה סכום אסטרונומי של 40,000 RMB. באמת ספה מדהימה. מדלגים הלאה. ממשיכים לחפש ספות וריהוט אולם לא מוצאים. רוב המקומות מחזירים ריהוט עם פיתוחים ואשר מגוון המתאים לערב הסעודית (אגב, הרבה בני דודים ממדינות המפרץ וירדן מבצעים סיור דומה) ולאסיה. ממשיכים לחפש. בעוד האדריכלית מתחילה להזמין ריהוט לחדרי הילדים באחת החנויות (גם באמצעות קטלוגים) אני מתחיל במהירות לעבור בין חנויות שונות (כאן החנויות בגודל של 100-200 מ"ר) ע"מ למצוא משהוא שניראה לי מתאים. אופס, הלכתי לאיבוד. פשוטו כמשמעו. זה קניון בגודל של קניון עזריאלי כפול 3 על פני 5 קומות עם ריבוי מעליות ודרגנועים. אחרי עוד שוטטות של מספר דקות אני מתאפס על המיקום ומצליח לחזור ולחבור אל האדריכלית והמלווה. הקניון נסגר ואנו עוד משלימים את ההזמנה. בדרך החוצה שוב עוברים ליד הספה המהממת (ברמות על). במקרה המלווה שלנו מזהה את בעלת המקום והאחרונה מתחילה לשאול למה אנחנו לא קונים. התקציב שלי היה 15,000. החלטתי אני עולה ל18,000. אחרי שניה וחצי המוכרת ירדה ל30,000. אמרתי תודה ויצאנו מהקניון. אחת המוכרות רדפה אחרינו והורידה את המחיר ל22,000. שוק הכרמל במיטבו. חזרנו לחנות אולם מאחר שכולנו כבר היינו עייפים, לחצנו ידיים וסיכמנו שאת ההזמנה נוציא למחרת בבוקר. העיקר שקיבלתי מחמאות מהמלווה הסינית על יכולות המיקוח שלי (ואני בסך הכל רציתי לחזור הביתה בשלום).

יום רביעי: חוזרים על הבוקר לקניון הרהיטים ע"מ לסיים את ההזמנה של הספה. אופס. אתמול זה אתמול. היום המחיר שוב עומד על 40,000. צעקות על הסינים, גם בעברית כדי להוציא את העצבים ומתגברים וממשיכים לחפש בקניון עד שמוצאים דברים אחרים.

מתפצלים. האדריכלית נוסעת שוב לנגר לבצע השלמות ביחד עם ה"מוביל" ואני עם המלווה הסינית נוסע לשוק הגדול בעולם לקנות ריהוט גן. נכנסים לחנות, חלק מהדברים בכלל לא נמצאים בתצוגה אלא רק בקטלוג. אין לי מחירים להשוואה כי כל דבר טיפה שונה ופוף כבר אין מול מה להשוות. האם שמשיה בארץ שעולה 800 שקל זהה לשמשיה שאני רואה מולי? בטוח שלא. איך מחליטים? מהמרים ומקווים לטוב. החלטנו לעשות הזמנה אבל לא להגיש אותה כדי לקבל אישור מהאדריכלית לצבעים. אני רוצה לחפש שולחן פינג פונג וכדורסל. המלווה מצביעה לכיוון ימין ואומרת לי בכיוון הזה. מתחילים ללכת. אחרי 7 גשרים, 55 דקות הליכה ו5 ק"מ, הכל באותו מבנה, הגענו ליעד. הזוי. גודל בלתי נתפס. התנועה של העיר עוברת מתחת לגשרים הללו. יש חנויות של כל מה שעולה בדעתכם (כן, גם תוספות שער וגם גנרטורים) לכל אורך הדרך. חנויות קטנות, לרוב של 10-15 מ"ר עם כל המשפחה באזור. יום של הליכה של מעל 10 ק"מ.

יום חמישי: חוזרים שוב עם ה"מוביל" אל הריצוף לנסות למצוא ריצוף וגם אבן לריצוף החוץ במקום בזלת. לא מוצאים ריצוף 1.2
1.2 צעקות. אני עליו והוא עלי. אחרי הצעקות של ה"מוביל" יתברר כי בכל האזור בכלל לא מייצרים גדלים כאלו. בעיה. העייפות, הלחץ והרצון לא להתפשר גורמים לכך. מתאפסים ודורשים מ"המוביל" לבוא אתנו לשוק האבנים על מנת שיעזור לנו שם. תקציב ריצוף החוץ הוא גבוה ע"פ הנדרש בארץ ועל כן יש פה פוטנציאל לחיסכון גדול. רחוב קטן כמו רבע מרחוב הרצל בתל אביב. חנויות רק של אבנים בחיתוכים שונים ומרקמים שונים. מתחילים להפוך אבנים מכוסות אבק שיושבות ממש על הכביש. בהברקה של רגע של האדריכלית אנחנו גם מנקים אותם ממים והופכים אותם על הצד (תמיד צק אחד מוחלק והשני לא) ובינגו. יש התאמה של 99% לצבע ולגוון הרצוי. עוד מתלבטים את איזה צד אנחנו רוצים אבל ברור שניתן כבר לקבל החלטה בזמן הריצוף במקום. לא הולכים הרבה אבל מוציאים הרבה אנרגיה על עצבים ותסכול. לא קל.

יום שישי: תאורה. נוסעים בבוקר לשוק של תאורה. ניראה כמו שכונה בשיפוצים אבל אין שיפוץ אחד באזור. הכל פגום. נכנסים לחנות הראשונה ובמכה ראשונה סוגרים את רוב תאורת הגינה ותאורת הפנים. עוברים לחנות הבאה, ועוד אחד ועוד אחת. הכל אותו דבר. נכנסים לעוד חנות. מוצאים שם משהו שכבר הזמנו בחנות הראשונה אבל הוא יותר טוב לדעת האדריכלית. לא מתעצלים. קונים את הפריט החדש ומבטלים את הקודם. הולכים לחפש גופי תאורה. זוועה. לא מוצאים כלום בחנות היחידה שהיא כביכול מודרנית. דורשים מהמלווה לקחת אותנו לשוק התאורה החדש. נוסעים שוב במונית לצד השני של העיר לקניות תאורה ענק. מוצאים כמה דברים יפים מאוד ועדיין לא מוצאים גופי תאורה לפינת אוכל ולסלון. עשרות חנויות של נורות וספוטים עומדות ריקות כאשר אפילו החשמל אינו דולק בהן לשם החיסכון. לעיתים המוכר ישן אפילו בשכיבה על הרצפה. כניראה שזה בגלל עודף היצע הבניה בסין מתחיל לתת את אותותיו? עוד יום של הליכה של מעל 8 ק"מ.

יום שביעי: שוב נוסעים למרקט העולמי. הולכים לקנות וילונות. הפעם זה בשער אחר לחלוטין משער בו נכנסנו עבור הריהוט גן. איך שנכנסים לחנות הווילונות ישר שלום שלום ומיד מוצאים בדיוק את הווילון הפשוט והאטום שחיפשנו. מתחילים לתת מידות. יש הרבה וילונות כי אין לנו תריסים בבית בכלל. מרכיב החיסכון כאן הוא משמעותי. התלבטות לגבי הפרטים המדויקים של המנועים ושל התפירה בקצה הווילון. מקבלים הדגמה באמצעות מצית לחסינות האש של הווילונות. מקבלים בננות נהדרות לפינוק מאחר שאנו יושבים בחנות כבר למעלה מ4 שעות. מאוד נחמדים. החנות הזאת היא שוב 25-30 מ"ר ומתעסקת בכל סוגי הווילונות. לאחר שמסיימים את ההזמנה יש עוד חנות בדיוק מאחורי הקודמת שמתעסקת רק אבל רק בווילונות מהסוג שהיינו צריכים... אין סוף למגוון הטקסטיל שיש באזור הזה.

יום שמיני: טיסה חזרה בעשר בלילה מבייג'ינג מחייבת המראה בטיסת הבוקר מאי-וו בשעה 11. כלומר בשעה 10 כבר יוצאים לשדה התעופה. הלך היום. האדריכלית נשארת עוד 4 ימים לבצע השלמות. בטיסה נחים מהמרוץ המטורף.

מה נדרש לקראת הנסיעה?

ירידה לפרטים. ושוב פעם ירידה לפרטים ועדיין תגלו בתהליכי הרכישה שלא ירדתם די הצורך לשיטת קיפול הווילונות בקצה. עכשיו בהזמנה סוגרים את הפינה הזאת ולך תעיר את האשה בבית עם דבר כזה הרה גורל באמצע הלילה (אל דאגה, לא עשיתי את זה אלא קיבלתי החלטה במקום). בקיצור לחשוב על כל דבר איך מתקינים אותו פיזית בבית ולדעת תמחור של כל דבר גם אם בZAP ולהוסיף במחיר את ההובלה בארץ.

מה חשוב לקחת ?

סבלנות. בכל מקום אחרי שקיבלת החלטה, יש עוד תהליך של כחצי שעה לפחות בו המלווה הסינית מייצרת את ההזמנה ומצלמת אותה. לפעמים זה ייקח יותר.

אדריכל. לנסוע בלי אדריכל זה כמו לבנות בית בלי מהנדס.

יכולת קבלת החלטה מהירה וקבלת החלטות בכלל גם אם המוביל שלכם חושב שאתם נודניקים. זה בסדר. זה הבית שלכם והכסף שלכם.

יכולת לוותר. לא תמיד נמצא את הכל.

יכולת להפסיד. לא כל מוצר יהיה חסכוני יותר. תסתכלו על התמונה הכוללת.

התמחור של RMB יצא בארץ בערך 1.15 לאחר ההובלה, המיסים, טיסות ושאר ירקות.

לקחים לנסיעה הבאה:

להוסיף עוד ימים לנסיעה.

להכין את המוביל במה שאתם מחפשים במדויק. תיאום ציפיות!!!

לבנות עם המוביל תוכנית עבודה עם חלופות עוד כשאתם בארץ!

לסיכום:

האם היה כדאי? התשובה חד משמעית כן. האם היה קשה ומורכב? חד משמעית כן. האם אסע שוב? בוודאי אולם הפעם עם "מוביל" אחר לעיר אחרת ☺

בונים בית? האם משתלם לצאת למסע קניות בסין? (צד האדריכלים)

אמנם מספר החנויות בהם ביקרנו היה עצום, והמגוון היה רחב, אך התאכזבנו מהמוצרים שהוצגו למכירה. האופנה בסין (לפחות בעיר YIWU בה ביקרנו) שונה בתכלית מהקו העיצובי שאותו קבענו בתכנון ועיצוב הבית, ולרוב מקובל היום בקרב המתכננים. בסין, כל מה שמבריק ונוצץ נחשב ליוקרתי, המראה הטבעי והנקי נחשב זול, אך המחירים יקרים מאוד, ואף מגיעים לאותם המחירים בארץ. אז על מה חשוב לשים לב כשיוצאים למסע קניות בסין

מאת: איילת עידו | שמואלי-עידו אדריכלים

עיר – אי-וו (YIWU), נמצאת במזרח סין, במרכזה של פרובינציית ג'ג'יאנג. בעיר מתנהל מסחר סיטונאי בכמויות קטנות וגדולות, והיא מצויה בשנים האחרונות בתהליך פיתוח מואץ.

לעיר אי-וו הגענו במהלך חודש אוגוסט למשך 11 ימים, לבקשת לקוחותינו לליווי יבוא מסין. לאחר עבודות הכנה מקיפות ודקדקניות ובמטרה לקנות את כל המוצרים הקשורים בגמר בניית הבית, החל מריצופים, חומרי חיפוי, כלים סניטריים וכלה בריהוט משלים ואקססוריז לבית, יצאנו למסע הקניות.

נחתנו בעיר בשעות הלילה המאוחרות ופגשנו עיר מוארת, תוססת, מלאת חיים, ומוצפת באנשים (העיר מונה 1,234,000 תושבים). מסעדות, חנויות, שוק גדול, דוכני אוכל, רוכלים, מוזיקה ואורות. הם המאפיינים המרכזיים של העיר.

היום הראשון של מסע הקניות הותיר אותנו בפה פעור. כמות החנויות והקניונים היא עצומה ! לכל תחום קניון גדול בפני עצמו אשר בו ניתן לבקר במאות חנויות, חלקן קטנות וחלקן גדולות. כל העסקים הם משפחתיים, ובכל חנות תפגשו את הבעלים - הזוג הנשוי עם הילד, הסבא, הסבתא והדודים.... הסינים מארחים בצורה נפלאה, ובכל חנות תוזמנו למים, קפה, ממתק ופרי, והיו מקרים שאף קיבלנו ארוחת צהריים....

התחלנו במסע, ומהר מאוד הבנו כי העבודה מול בעלי המקצוע והספקים בסין היא שונה בתכלית מאשר העבודה בארץ. במהלך שהותנו, למעט הנציג הישראלי, ליוותה אותנו בחורה סינית שתפקידה היה לתרגם מאנגלית לסינית (הסינים לא מדברים אנגלית בכלל !) ולבצע את ההזמנות. בעלי המקצוע והספקים לעומת אלה בארץ, לא שואלים למה ואיך, אלא מבצעים בדיוק מה שתבקשו. יש בדבר יתרון אך גם חיסרון - הם לא יתקנו את הלקוח אם נפלה טעות בתכנית, ולכן עליו לדעת בדיוק מה הוא רוצה, ועל האדריכל מוטלת כל האחריות במציאת הפתרונות והדרך לביצוע.

אז אמנם מספר החנויות בהם ביקרנו היה עצום, והמגוון היה רחב, אך התאכזבנו מאוד מהמוצרים שהוצגו למכירה. האופנה בסין (לפחות בעיר YIWU בה ביקרנו) שונה בתכלית מהקו העיצובי שאותו קבענו בתכנון ועיצוב הבית ולרוב מקובל היום בקרב המתכננים. בסין, כל מה שמבריק ונוצץ נחשב ליוקרתי, המראה הטבעי והנקי נחשב זול, אך המחירים יקרים מאוד, ואף מגיעים לאותם המחירים בארץ.

ריצופים וקרמיקה : פורצלן דמוי שיש, מבריק ונוצץ, ראינו בלי סוף בכל הגדלים והסוגים, אך לאריחי פורצלן דמוי בטון (מה שבארץ היום נפוץ מאוד באולמות התצוגה) כמעט ולא היה מבחר. לבסוף החלטנו שלא לקנות בסין. חיפשנו בלי סוף קרמיקה פשוטה בצבע לבן מט, אך ללא הצלחה.

כלים סניטריים : אסלה תלויה, ראינו אך ורק שלושה דגמים, שניים סטנדרטיים שהיו זולים משמעותית לעומת המחיר בארץ, ועוד דגם שעלה 6,000 ₪ !!! כיורים ואמבטיות 'קוריאן', לא ראינו בכלל ! למרות שציפינו לתצוגה מרשימה בתחום בסין.

פרקט : אין ספק שתצוגת הפרקטים הייתה גדולה. ביקרנו בעשרות חנויות של פרקט, וראינו מאות דגמים. אך גם כאן, 99 אחוז מהפרקטים שראינו היו מבריקים, במראה פלסטיק, לא טבעי, וזאת בהתחשב בעובדה כי חיפשנו פרקט תלת שכבתי ולא למינציה. לבסוף מצאנו פרקט יפה מאוד אך התאכזבנו לגלות שמחירו בדיוק כמו בארץ.

רהיטים : כמו במוצרים הקודמים שהזכרנו, בתחום הרהיטים נחלנו אכזבה גדולה מאוד. מה שנחשב אצלנו 'קיטש', שם נחשב ל'צעקה האחרונה'. ריהוט כבד ונוצץ, שימוש בעץ צבוע בלכה מבריקה, ריפודי עור מבריקים, ואלמנטים של פיתוחים ודקורציה הם חלק ניכר ממראה הרהיטים בסין. לשמחתנו מצאנו שתי חנויות (מתוך בערך 300) בהן הוצגו רהיטים בקו נקי ובמראה מודרני, אך התאכזבנו מאוד לגלות כי המחירים גבוהים מאוד, אפילו יותר מהמקובל בארץ.

נגרות : נושא זה הוא מורכב יותר, ובעייתי מבחינת קבלת ההחלטות בזמן אמת. אומנם המחירים של הנגרות (בהזמנה אישית) היו נמוכים יותר מאשר הצעות המחיר שקיבלנו בארץ, אך כאשר נכנסנו יותר ויותר לפרטים עם הנגר הסיני, הבנו כי מדובר בשימוש בחומרים אשר בארץ כל נגר המכבד את עצמו, מתייחס אליהם כחומרים נחותים. כך למשל, גוף ארונות הבגדים בסין עשוי סיבית (כן, כמו ארונות איקאה), המסילות והפרזול במטבח הן לא ברמה של חברת 'בלום' או שוו"ע, ולכן זולות יותר. בהזמנת נגרות מסין יש לקחת בחשבון שני דברים חשובים: האחד, עלויות של הרכבה בארץ אשר לא נכללת במחיר הנגר בסין (בסופו של דבר החלטנו שלא להזמין בכלל עבודות נגרות בסין), והשני, המידות לפיהן עובד הנגר הן לפני שלב הגמר בבית (על מנת שהמכולות יגיעו בזמן שלב הגמר בבנייה, יש לצאת לסין כבר בתחילת שלב השלד). הדבר מצריך בנייה מדויקת ביותר, פיקוח צמוד ונוקשה במהלך הבנייה, ויש לקחת בחשבון שיהיו השלמות וצורך בפתרון בעיות בעת ההרכבה בארץ.

תאורה : בתחום זה הדברים נחלקו לשניים. התאורה הבסיסית כגון: ספוטים, פסי צבירה, פרוז'קטורים נורות לד וכד' היו בסין במחירים מאוד זולים יחסית לארץ. הבעיה הייתה כאשר חיפשנו תאורה דקורטיבית. גם כאן, כמו בשאר התחומים ראינו תצוגות גדולות ומרהיבות של שנדלירים, קריסטלים, גופי תאורה נוצצים וצבעוניים, אך אף לא תצוגה אחת של גופי תאורה מודרניים בקווים נקיים.

אבן : בתחום זה ההפתעה הייתה גדולה ביותר. בכתב הכמויות שלנו, חלק משמעותי מבחינת העלויות היה אבן בזלת לריצוף ומדרגות חוץ. כאשר ביררנו מחירים בארץ הבנו מהספקים כי היבוא העיקרי של אבני הבזלת הוא מסין. שמחנו לשמוע זאת לפני הנסיעה, וציפינו למחירים אטרקטיביים במיוחד. אך לצערנו הרב גילינו כי המחיר של אבן הבזלת (כמו הרבה סוגים אחרים) הוא בדיוק אותו המחיר כמו בארץ.

כך ניתן להמשיך ולפרט לגבי כל שאר התחומים, ובאופן כללי אנו יכולים לומר כי התאכזבנו מאוד מהמוצרים אשר הוצגו בפנינו, ונוכל לספר כי חלק גדול מהרשימה אותה הכנו לפני הנסיעה מחכה לנו להמשך קנייה בארץ.....

בשלב מסוים הבנו כי הייתה בעיה מבחינת עבודת ההכנה. המפרט שלנו היה מפורט מאוד, עם כמויות מדויקות ותמונות להמחשה. את המפרט שלחנו לפני הנסיעה לנציג שליווה אותנו בסין, אך זה לא עדכן אותנו כי מוצרים רבים מתוך המפרט כלל לא ניתן למצוא בעיר, ואת חלקם ניתן למצוא במחירים מאוד גבוהים אשר לא מצדיקים נסיעה לסין. הסתבר כי הנציג כלל לא עיין במפרט ולא היה מוכן לקראת בואנו. איננו יודעים אם מקובל שהנציג בעצמו יעשה עבודת הכנה לקראת הנסיעה, אך היינו ממליצים שלא לוותר על החלק הזה בתהליך. טענתו של הנציג הייתה כי לא ראינו הכל, אך הבעיה היא שאין אפשרות וזמן לראות הכל על מנת למצוא את הדברים שבאמת רוצים.

השהות בסין למטרת קניות היא אינטנסיבית ומלחיצה מאוד. צריך לקבל החלטות במהירות ולקחת בחשבון כי יהיו הרבה פשרות בדרך. באופן אישי, מנקודת המבט שלנו כמתכננים, התנגדנו נחרצות לנסיעה ממספר סיבות: התהליך מתבצע בתחילת שלב בניית הגמר של הבית, ופעמים רבות, גם אם המתכנן והלקוח יודעים מה מתאים לבית, במהלך הבנייה מגלים "מה הבית באמת צריך" ולעיתים קרובות משנים מעט את אופי העיצוב ותכנון חומרי הגמר. החללים נגלים בפועל לעיני המתכנן ובעלי הבית, ולזמן יש משמעות גדולה. ההחלטות בתהליך הקנייה בסין הן מהירות, ולרוב אין דרך חזרה. התחושה שלנו במהלך הקנייה הייתה כי צריך להתפשר על יותר מידי דברים. בסופו של דבר התקבלה החלטה משותפת שלנו ושל בעלי הבית כי על חלק מהדברים נתפשר ואת החלק העיקרי והחשוב בגמר הבית נשאיר לקנייה בארץ.

החוויה שלנו מתייחסת לעיר מסוימת בסין ולעבודה עם נציג ספציפי. ייתכן שבמקומות אחרים בסין הדברים נראים ופועלים בצורה אחרת.....אם בכל זאת החלטתם לייבא תכולת בית בסין, להלן מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת לפני הנסיעה.

אילו מוצרים ניתן לייבא מסין?

כל מה שעולה ברוחכם. לא מומלץ לייבא מכשירי חשמל לבית מכיוון שאלה לא עומדים בתקן הישראלי.

כיצד לייבא מסין?

לפני הנסיעה יש לבחור נציג ישראלי אשר נמצא בסין ואחראי על ליווי צמוד במסע הקניות, ביצוע ההזמנות, טיפול בלוגיסטיקה הקשורה בקבלת הסחורה מהסוחרים, בדיקת הטיב והכמויות וטיפול במשלוח לארץ. בלתי אפשרי לבצע את התהליך לבד, ללא נציג מקומי ! במהלך שהותנו בעיר, פגשנו מספר ישראלים אשר החליטו לערוך את מסע הקניות לבד ונתקלו באינספור בעיות.

מי הוא נציג טוב לליווי בסין ?

התהליך של היבוא מסין הוא אינטנסיבי, מלחיץ ומעייף ועל כן חשוב מי הם השותפים העוסקים במלאכה. לנציג המלווה תפקיד חשוב מאוד. להלן מספר טיפים לבחירת הנציג.

מומלץ לפגוש את הנציג לפני הנסיעה (לרוב הם מבקרים מספר פעמים בארץ), וליצור קשר עם מספר לקוחות אותם ליווה. כדאי לדבר עם בעלי הבית והאדריכלים איתם עבד על מנת לקבל טיפים ולשמוע ממקור ראשון על התהליך. חשוב מאוד כי הנציג יהיה מקומי בעיר בה אתם מבקרים, ולבדוק כי יש לו וותק של מספר שנים, מה שאומר כי הוא יודע היכן נמצאים המוצרים אותם מחפשים ובעל ניסיון עם כמה שיותר סוחרים בעיר.

כדאי שיהיה לנציג רקע בתחום הבנייה, יכולת לקרוא תכניות אדריכליות והבנה של הדברים. הבנה בתחום הנגרות והמסגרות יכולה לתרום רבות במהלך העבודה מול הנגרים והמסגרים הסינים.

יש לשלוח את המפרט לפני הנסיעה. נציג טוב יהיה שותף מלא בעבודת ההכנה, יבדוק האם הפריטים שאתם מחפשים בנמצא בעיר בה אתם עורכים את הקניות או שאינם נפוצים, יעדכן אתכם לגבי מחירים (ישנם מוצרים שמחירם בסין אינו זול יותר מהמחיר בארץ). הדבר יחסוך זמן יקר במהלך הקניות בסין, וכך תוכלו להגיע מוכנים.

חשוב מאוד הוא יחסו הבינאישי של הנציג ! אדיבות, מסירות וסבלנות חשובים ביותר !

מה נדרש לקראת הנסיעה?

עבודת ההכנה לנסיעה היא מאומצת וגדולה הן של האדריכל והן של בעלי הנכס.

התכניות צריכות להיות מפורטות כמה שניתן.

יש לערוך מפרט טכני וכתב כמויות ולבצע בדיקה מספר פעמים לפני הנסיעה.

מומלץ לערוך מפרט טכני של המוצרים עם תמונות אשר ממחישות את אופיו וסגנונו של הבית, ועם זאת לא לצפות למצוא בדיוק את אותם הדברים. אם יש לכם דרישה לאבן מסוימת או סוג עץ מסוים מומלץ לקחת דוגמאות קטנות.

יש להדפיס מספר עותקים של כל התכניות, כתבי הכמויות והמפרטים. רצוי להגיע לסין עם מחשב נייד והקבצים הממוחשבים. כל מי שבקיא בתחום יודע כי תוך כדי העבודה ישנם שינויים, וטוב אם ניתן לערוך אותם במהלך מסע הקניות. מה גם, שישנם בעלי מקצוע אשר עובדים עם תוכנות השרטוט השונות, והדבר מקל מאוד ומזרז את העבודה מול הספקים השונים.

יש לתמחר בארץ כמה שיותר פריטים לפני הנסיעה, ברמת פירוט רבה ככל שניתן. רצוי לקחת הצעות מחיר ממספר בעלי מקצוע בארץ, על מנת שההשוואה בסין תהיה כמה שיותר קרובה למציאות ובדיקת הכדאיות תהיה נכונה. יש לקחת בחשבון עלויות של אנשי מקצוע בארץ (באם בחרתם להזמין נגרות ומסגרות בסין) להרכבת נגרות, דלתות, שיש, מסגרות ועוד.

כל מי שעוסק בתחום האדריכלות והעיצוב יודע שאין סוף לעבודת התכנון ופירוט התכניות, ובכל זאת מומלץ להקפיד על מספר ימי מנוחה לפני הנסיעה. מסע הקניות בסין הוא מעייף מאוד, נסו לנוח קצת לפני...

בסין, הכניסה לפייסבוק, גוגל וג'ימייל חסומה. יש להתקין בטלפון הנייד את אפליקציית 'andhola' לפני ההגעה.

מתי לצאת לסין ? רצוי כמה שיותר מוקדם. לרוב יוצאים בתחילת שלב בניית השלד. יש לקחת בחשבון כי התכולה מגיעה לאחר 3-4 חודשים מיום ההזמנה, ולעיתים היא יכולה להתעכב בנמל מסיבות שונות.

כמה זה עולה? החישוב המקובל לעלויות היבוא מסין הוא לפי שקל = יואן (ערך היואן נכון להיום הוא 0.6 שקל), זאת לאחר עלויות הטיסה, מחייה במהלך השהות, הובלות ומשלוחים, שכר טרחה לאדריכל ועמלת הנציג בסין. מכאן שהחיסכון הוא 40%. כמובן, שככל שתקנו פחות כך גם ירד אחוז החיסכון ולהיפך.

מה חשוב לקחת ?

מחשב נייד

תכניות ומפרטים במספר עותקים

קבצים ממוחשבים

דיסק און קי

סרגל קנה מידה

מטר

דוגמאות של חומרים

מה עושים בזמן הפנוי ?

החנויות בסין פתוחות בין השעות 09:00 עד 17:00. בערב יושבים המתכננים והלקוחות לשיחות סיכום, תיקונים ושינויים בתכניות, ותכנון המשך הקנייה ליום הבא.

בעיר שוק גדול בו ניתן לקנות תיקים, בגדים, צעצועים ועוד. המסעדות פתוחות עד השעות הקטנות של הלילה, וניתן להתפנק במסאז' טוב. הכול במחירים מאוד נמוכים.

נשמח לענות על שאלות במייל – [email protected]

רכישות קבוצתיות לשלב מכרז ובחירת קבלנים