דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

בעיות רטיבות במבנה – ככה תטפלו בהן

tomerhe1@gmail.com
מרץ 19, 2024 שיפוצים

בלא מעט מקרים בעיות רטיבות עלולות לצוץ במבנה שלנו, והן עלולות לפגוע בתהליך הבנייה כולו – לכן תמיד נרצה לדעת איך פותרים אותן או מאיפה הן הגיעו בכלל. ובכן, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה זו, נרכז עבורכם מידע חשוב וטיפים מנצחים אודות בעיות רטיבות במבנה, באדיבות צוות המומחים של קהילת “בונים בית”.

 

בעיות רטיבות במבנה – ממה זה נובע?

אין זה משנה אם אתם במהלך שלבי הבנייה, או שאתם כבר גרים בבית החדש והמהמם שבניתם בעזרת הטיפים של הקהילה שלנו – בעיות רטיבות במבנה הן בהחלט דבר שכל אחד חושש ממנו בכל רגע נתון, ואיך לא? רטיבות במבנה עלולה להביא איתה נזקים משמעותיים למדי למבנה עצמו וכן גם לרכוש שלכם, ובמקרים יותר חמורים היא אף עלולה לגרום לנזקים בריאותיים בעקבות הזיהום שנוצר מהלחות. בדרך כלל זה יתחיל עם סימני לחות קטנים על הקיר, או עם כתמים צהובים אשר מתפתחים בהדרגה לכתמי עובש גדולים.

 

מה עושים אם יש סימנים להתפתחות של בעיות רטיבות?

ממש לא מזמן, יואב, אחד החברים בקהילה שלנו אמר לנו כי יש סימני לחות קטנים על הקירות במבנה החדש שלו – ושאל אותנו מה הוא אמור לעשות בנידון. ובכן, במידה ויש לכם סימני לחות קטנים על הקיר או כל סימן אחר, קטן ככל שיהיה – עליכם לפנות בהקדם האפשרי לאינסטלטור מומחה שיוכל לעזור לכם ויחד עם מצלמה תרמית לגילוי נזילות ניתן לאבחן את מקור הבעיה וכמובן גם לתקן אותה מהר ככל הניתן, זאת על מנת שהנזקים הפוטנציאליים לא יתפתחו עד לקנה מידה שיהיה הרסני עבור המבנה שלכם.

 

מה גורם לרטיבות בעצם?

רטיבות ויצירת עובש היא בעצם תוצאה של עיבוי בתקרה או בקירות, ולפעמים גם בתכולה של חלל העץ במבנה. על כן, בדרך כלל נראה תופעת רטיבות במבנה כאשר היא מתחילה בעיקר בחללים כמו חדרי הרחצה, חדרי הכביסה או המטבח, זאת מכיוון שמדובר בחדרים שהשימוש בהם מעלה המון לחות לאוויר. למעשה אותם אדים שנוצרים פוגעים במשטחים הקרים שבחדר, ובתגובה אלו מתעבים והופכים לטיפות, שבתגובה חודרות לעובי הקירות  ויוצרות את הבעיה שכולנו כל-כך מפחדים ממנה.

 

גורמים נוספים שחשוב להכיר

  • איטום לקוי – קיר חיצוני שלא נאטם כראוי יצבור מין בתקופת גשמים, וכתוצאה מכך הוא גם עשוי לצבור לחות. כתוצאה מכך, המים יחלחלו לתוך המבנה ויגרמו לקירותיו להתנפח, מה שיוצר סדקים ועובש, שללא טיפול רק יתפשטו הלאה עד שיגרמו לנזק די משמעותי ממנו נרצה להימנע בכל תוקף. קראו עוד על החשיבות של איטום בית פרטי.
  • נזילה – הגג הוא ללא כל ספק אחד המקומות הרגישים ביותר במבנה כולו, בייחוד כאשר מדובר בנזילות. על כן, במידה והגג שלכם אינו אטום בצורה נכונה, לאחר תקופה די קצרה תוכלו לראות איך מי הגשמים מצטברים על הגג ולאט-לאט חודרים דרכו וגורמים לסדקים, שגורמים לרטיבות בתקרה. חשוב להדגיש כי נזילות בגג הן מסוכנות אפילו יותר מכיוון שהן יכולות לפגוע בתשתיות החשמל שלכם.
  • רטיבות קפילארית – יש לא מעט מקרים, בהם מתרחשת נזילת מים ממתחת לרצפה וכתוצאה מכך, המים בעצם עולים לקיר וגורמים לנזילה ורטיבות. במקרים כאלו, הרטיבות תתחיל מלמטה, והיא יוצרת כתמי עובש וסדקים בסמוך לפאנלים ומסביב למקום הנזילה עצמו.

 

אז מה הפתרון?

הפתרון הוא כמובן לפנות בהקדם האפשרי לאיש מקצוע מומחה בתחום האינסטלציה על מנת שיטפל בכל הבעיות שלכם וישים קץ לנזילה שפוגעת באיכות החיים שלכם. מעבר לכך, חשוב מאוד לתקן את כל הליקויים במבנה שגרמו לאותן נזילות להתרחש מלכתחילה – גג שאינו אטום כמו שצריך, איטום לקוי כללי וכדומה. אמנם, חשוב לזכור כי תמיד תוכלו לשים דגש על תכנון הפרטים האלו בצורה נכונה – כך שבשלבים מאוחרים יותר (או אולי אפילו במבנים הבאים שלכם) לא תצטרכו יותר לדאוג ממקרים שונים של בעיות רטיבות במבנה.

התייעצו עוד היום עם קבלני איטום מומחים בתחום – סיקה גילאר <<<

וכמה מילים לסיכום

בעיות רטיבות במבנה הן אינן עניין של מה בכך – מדובר בהרבה יותר מבעיית חדירת מים מעצבנת, אלא בבעיה שעלולה להביא פוטנציאל נזק ממשי למבנה, לתשתיות שלו ואפילו לבריאות של אלו המתגוררים בו. לכן חשוב להבין מה גורם לבעיות המבנה לקרות מלכתחילה, וכיצד אפשר לטפל בהן – ובדיוק עבור כך ריכזנו לכם בכתבה זו טיפים מנצחים מטעם צוות המומחים של קהילת “בונים בית”.

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב