דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

עלות שיפוץ דירה

תומר חן ריחאנה
מייסד מיזם "בונים בית" עבור קהילת הבונים והמשפצים
אוגוסט 20, 2023 שיפוצים

עלויות שיפוץ דירה/בשנת 2023 בישראל: עלויות למטר רבוע

חשוב להגדיר ציפיות לגבי העלות של שיפוץ הדירה שלך בישראל. במאמר זה הכנסתי עבורכם מחירים כלליים למטר מרובע כדי להכין אותך לפרויקט שלך.
אם אתה מחפש למכור, שיפוץ יכול להביא לך מחיר גבוה יותר.הבחירה בשיפוץ של דירה/בית עשויה להיות משתלמת יותר מאשר רכישת בית מוכן למעבר דירה. כך או כך, לדעת למה לצפות כאשר בוחנים את העלות של שיפוץ הדירה שלך בישראל היא חיונית לשיפוץ יעיל וחכם.

בסופו של דבר, תג המחיר תלוי בתכולת הפרויקט שלכם ובאופן שבו אתם מתכננים ומוציאים לפועל, אך ישנם כמה מחירים כלליים למטר מרובע שאנו יכולים לספק כקו מנחה שיעזור להתכונן לפרויקט שלכם. ובעזרת מעצבת/מעצב מנוסה, הכל כלול, תוכל למקסם כל שקל שהושקע בשיפוץ שלך.

עלויות של שיפוץ ישראלי טיפוסי במבט חטוף

בדרך כלל, עלות שיפוץ מלא ברמה גבוהה יכולה לנוע בין 2000 ל-8000 שקל למטר מרובע (כולל כל העבודה והחומרים), אם כי המחיר יכול להשתנות בשל גורמים שונים. שיפוצים יוקרתיים יתחילו בדרך כלל ב-8000 שקל למטר מרובע ויכולים להגיע עד 12000 שקל וצפונה למטר מרובע בהתאם לרמת הגימורים ותנאי האתר.

בחירת חומרים
גורם אחד שמשפיע על שיפוץ בישראל הוא איכות החומרים הרצויה. כדי לעזור לאמוד את העלות למ”ר וכיצד חומרים משתלבים בשורה התחתונה.

לאחרונה קיבלתי הרבה שאלות לגבי עלויות בניה ושיפוץ. אני חושב שקשה מאוד לאנשים חדשים להבין את העלות האמיתית של שיפוץ דירה, בית או בניין. אני גם רואה הרבה פוסטים שונים שבהם עלות הפרויקט מוערכת . זה עתה סיימתי אומדן שיפוץ של דירה באחד האומדנים שלנו בפרויקט שאנו מלווים וחשבתי שזה יהיה מעניין לראות את העלויות האמיתיות שלי.

שיפוץ בית/דירה (70 מ”ר )
שיפוץ מטבח מלא (אביזרים סטנדרטיים, מכשירי חשמל, משטחי עבודה, אי)
שיפוץ חדרי אמבטיה (אביזרים סטנדרטיים, מקלחת/אמבטיה, איפור, ריצוף וקרמיקה)
התקנת פרקט ו/או שטיחים
טיח צבע + חיפוי קיר
תאורה + גוף חשמל
פירוקים וניסורים

בשיפוץ חשוב לשים לב לכמה דברים:

  1. מהי תכולת הפרויקט מה צריך לבצע
  2. מה קורה במקרה של בלתמים ? (מחיר תוספת במידה וצריך)
  3. מה צריך להרוס ואם מותר בכלל ( יש להתייעץ עם מהנדס טרום שיפוץ)

ככל שתקפידו בשלב התכנון , שלב הביצוע יהיה עם פחות הפתעות!

השיפוץ הנ”ל לא כוון למראה יוקרתי אלא סטנדרט , אבל אני גם מרגיש שאם אני כבר מתאמץ אז אולי גם אכניס חומרים איכותיים ואשקיע כדי לעשות את זה נכון.
הדירה הזו די קטנה, 70 מטר מרובע. זו הייתה דירת חדר שלושה חדרים  עם חלל סלון קטן שלא הרגיש פונקציונלי. הפכתי אותה לדירת 3 חדרים מרווחת ופתוחה
השיפוץ הזה יארוך כשלושה חודשים .

חללים יבשים ורטובים

כשאתה משפץ אזור שנחשב “אזור רטוב” זה אומר שאתה צפוי לגעת בצנרת אינסטלציה. זה בדרך כלל מגדיל את העלויות לכל מ”ר . לדוגמה, חללים יבשים כמו חדר שינה או סלון יכולים לעלות בממוצע בין 200 ל-300 שקל , בעוד שחללים רטובים כמו המטבח והאמבטיה יכולים לנוע בין 400 ל-600 שקל למטר מרובע.

שינוי פריסה

שינוי הפריסה יוסיף לעלות וככל הנראה יתחיל את השיפוץ שלך ב-5000 שקל למ”ר.

היתרים בישראל

תוכניות אדריכליות, היתרים וניירת אחרת הדרושה כדי לשפץ בישראל יכולים לעלות למעלה מ 100000 שקל במידה ועושים שינויים בקווי בנין ותוספות שונות ואז אתם תצטרכו אדריכל לפרויקט  .במידה ורק משפצים את פנים הבית מבלי לשנות קווי בנין אין צורך בהיתרים אלא רק בתכנון בלבד ללא היתר

חימום קירור

הוספת מיזוג אוויר מרכזי לבית שלך יכולה בקלות להוסיף 15000 ש”ח  או יותר לפרויקט שלך, אבל זה לא נדיר להגיע קרוב יותר ל-ש”ח 100,000 בהתאם לגודל, היקף ועבודה נלווית.

 

נגישות

לעולם אל תתייחס לנגישות לדירה/בית/קומה כמובן מאליו כשחושבים עלויות. מטבע הדברים, שיפוצים שדורשים עליה במדרגות לוקחים יותר זמן ולכן עולים יותר כי יש להעביר את כל החומרים עם מנוף . ככל שהקומה גבוהה יותר או שהנגישות לבית בעייתית יותר, כך השיפוץ יקר יותר עקב עלות הובלות גבוהה יותר .

 

ארבעה טיפים למקסום עלויות שיפוץ דירה למטר רבוע

ארבע הטיפים הבאים יכולים לעזור למקסם את הערך של עלויות השיפוץ שלך בישראל למטר מרובע:

1. תשקיע בתשתית בעיקה , בגמרים ניתן לחסוך

הגימורים הספציפיים שתבחרו יהיו אחד הגורמים הגדולים ביותר בעלות השיפוץ של הפרויקט שלך. הטיפ החשוב ביותר שאנו מציעים הוא להתמקד בבחירת חומרים באיכות גבוהה לתשתית שלכם , ברמת הגמרים כגון דלתות/מטבחים/חלונות ועוד תשתדלו לקנות מוצרים בעלי איכות סבירה , ניתן בקלות להגיע לעלויות גבוהות מאוד ברמת הגמרים שלכם !

2. בצע את שינויי הפריסה כפתרון אחרון

לפעמים, יש צורך בשינוי פריסה לכלול בשיפוץ בית בישראל. אבל, אם אינך צריך להוסיף חדרי שינה או ארונות נוספים, אתה יכול להרחיב את החלל שלך, לייעל את האור הטבעי, או להשיג אפקטים אחרים שמשנים את החלל באמצעות שימוש אסטרטגי בגימורים ובאלמנטים העיצוביים הנכונים. האסטרטגיה הטובה ביותר שלך הוא לעבוד עם קבלן מנוסה ומעצבת פנים מעולה שמבינים כיצד להשתמש בעיצוב כדי לשנות את רמת העיצוב של הבית שלך מבלי לשנות את הפריסה שלו. הם יעזרו לך להבין את כל האפשרויות הזמינות לפני שתחליט להפיל קירות.

 

3. קבלת הצעה פאושלית שכולל הכל

יתרון נוסף בעבודה עם קבלן מנוסה ואמין הוא ההבטחה שלא תצטרכו להתמודד עם שינויים באמצע הפרויקט שלכם, אלא אם תבקשו אותם בעצמכם. לא משנה כמה אתה מתכונן לשיפוץ שלך, אתה עדיין יכול לבזבז זמן וכסף אם הקבלן שלך יגיד לך שאפשר להוסיף אור למטבח שלך ללא שינוי בפריסה ואז יחזור על ההבטחה הזו לאחר תחילת ההריסה. המודל שלנו ללא שינוי הזמנה כולל כל אלמנט של השיפוץ שלך מהשלב הראשון, ומבטיח שלא תתקל בחיובים בלתי צפויים כמו זה בכל שלב של הפרויקט שלך כיוון שאתם מגיעים עם תקציב וכמאות מראש!

 

4. שכור מתכננים מקצוענים

עבור שיפוץ דירות/בתים  גדולים בישראל , התהליך המסורתי כולל שכירת אדריכל/מעצבת כשלב הראשון. למרות שאדריכלים ממלאים תפקיד חשוב בשלבים מסוימים של פרויקט, לא כל האדריכלים/מעצבים  שווים ברמתם . תבחרו אותם בתבונה ולאחר המלצות. בבונים בית אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם אדריכלים ואנשי מקצוע מיומנים אחרים על בסיס דרישות הפרויקט הייחודיות. אנו יודעים את איכות העבודה ואת תחומי ההתמחות שלהם, ואנחנו יודעים מתי המומחיות הזו נחוצה לפרויקט מסוים.

הוספת ערך לפרויקט שלכם עם מעצבת פנים

הודות לגישת העיצוב הכוללת והשירות שלנו, השותפות עם אדריכלים ומעצבים רבים  תהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים בעת התחלת והשלמה של שיפוץ מלא.

תקשורת יעילה

יש כמות מוגזמת של בעלי מקצוע כמעט בכל שיפוץ . לכן תקשורת יעילה חיונית לתוצאה סופית מוצלחת. התקשורת בין התכנון לבעלי המקצוע היא חלקה ומשאירה ניהול פרויקטים מינימלי עבורכם.

תכנון מקיף כדי למנוע עלויות/עיכובים בלתי צפויים

עם צוות של אנשי מקצוע בתחום התכנון והבנייה המנוסים במורכבות של שיפוצים בישראל, ביצוע תקציב וכמאות מונע שינויים והתאמות תקציב באמצע הפרויקט.

כל העלויות נלקחות בחשבון

ניהול פרויקט איתנו דורש התעסקות עם כל החוזים/מפרטים/תקציב וכמאות עבור הפרויקט שלכם ! במידה ואתם עושים זאת לבד חשוב שתגיעו מוכנים לגבי כל העלויות לפרויקט שלכם וכמובן הגרת מפרט טכני מדוייק לבעלי המקצוע!

גישה לחומרים איכותיים

באמצעות קשרי הספקים שלנו, אנו מספקים גישה למגוון רחב יותר של מוצרים, מכשירי חשמל וגימורים באיכות גבוהה ממה שתמצאו בכל רצפת אולם תצוגה. כמו כן, מכיוון שאנו מנהלים את כל התהליך ואת כל הגורמים המעורבים, אנו יכולים לעזור לך לחסוך תקלות וחריגות המשפיעות על ציר הזמן והעלויות למטר מרובע של הפרויקט שלך.

תדאגו לשירותי ניקיון דירה

תדאגו לעבור לדירה נקייה ומטופחת. אם בכל זאת ברצונכם להימנע מעלויות גבוהות של קניית ריהוט מחדש אתם יכולים לדוגמא להזמין חברת ניקוי ספות שתעזור לכם לחדש את הספה שבביתכם

סיכום

עם כל כך הרבה שיקולי עלות בעת שיפוץ בישראל, עבודה עם בונים בית  היא הדרך היעילה ביותר למקסם את ההשקעה שלך בבית החלומות שלך.

שוקלים שיפוץ דירה בישראל? צפה בערוץ היוטיוב/פודקאסט או באתר שלנו או פשוט צור איתנו קשר עוד היום.

אנחנו חברת ייעוץ עטורת ניסיון בישראל עם גישה של שירות מלא לשיפוצי מגורים/בנית בתים בישראל, הכוללת את כל בעלי המקצוע המומלצים בישראל משירותי עיצוב פנים ואדריכלות ועד הגשת היתרים וניהול בנייה. אנחנו מומחים בשיפוץ/בנית בתים ביצוע כמאות ותקציבים/ניהולי פרויקטים , מטבחים, חדרי אמבטיה, ריצוף, רכישת פריטים מותאמים אישית, בניית חדרים חדשים לגמרי (או אפילו מרפסות)  וכל מה שביניהם.

 

כדי להתחיל שיפוץ אתם קודם כל חייבים לתכנן וכאן אכתוב לכם את עלויות התכנון (לא כוללים מע”מ)

  1. אומדן תקציבי “בונים בית” – 4200 ש”ח
  2. כתבי כמויות למכרז – 2137 ש”ח
  3. מעצבת פנים – בין 20 ל-40 אלף שקלים
  4. קונסרוקטור – 7000-10000ש”ח
  5. מדידות – 5000 ש”ח
  6. יועץ אינסטלציה – 3000 ש”ח ( תכנון אינסטלציה מחדש)
  7. הטמנת פסולת – 4000 ש”ח
  8. בדיקות אל הרס כדי לבדוק איזה קירות ניתן לפרק ועל פי זה לתכנן – 3000 ש”ח
  9. הדפסות – 2000 ש”ח

תכולת הפרויקט

  1. הריסת קירות
  2. פירוק חלונות
  3. פירוק רצפה/פרקט
  4. ביצוע חיווט חשמל מחדש + תוספת נקודות
  5. פירוק חדרי רחצה
  6. פירוק גג רעפים
  7. פירוק מחיצות גבס
  8. פירוק קירות 10 לא הנדסיים
  9. פירוק דלתות
  10. פירוק ספי שיש
  11. פירוק מדרגות
  12. ניסור בטון במידה וצריך
  13. סגירת פתחים בבלוקים

לפני שאתם יוצאים להצעות מחיר אתם חייבים לדעת בדיוק מה אתם מבצעים ובלי זה אתם תקבלו הצעות שונות ומשונות עם הפרש גדול בינהם ולא תבינו מדוע ולכן חישוב לבצע תקציב וכמאות כיד שתוכלו להיות חכמים לאחר שתקבלו הצעות מחיר וכמובן לצאת להצעות עם כמויות ולא סתם לבקש הצעת מחיר…
נבוסף חשוב לקחת קבלנים אמינים ומקצועיים!
אני לא ממליץ למי שפחות מבין בשיפוצים לנסות לחקל ולהביא פועלים לבד לכל חלק וחלק כי אז תצטרכו לנהל הכל לבד ולגשר על כשלים שכל קבלן וקבל עושה וזה קשה….
כדאי לקחת קבלן שיפוצים ראשי ולשלם לו את “הרווח הקבלני” שלו כדי שינהל את השיפוץ .
כמובן שלהביא פועל לכל תחום יעלה לכם יותר זול אבל את אתם לבד במערכה ותצטרכו לנהל הכל לבד – לא מומלץ למי שלא בתחום !
חומרי בנין ממליץ לקנות דרך חברת דיבל – יש לכם קוד קופון דרך בונים בית עם חמישה אחוזי הנחה בלעדיים!

מצ”ב מחירון עבור עבודות הפירוק והעבודות בבית זה ספיציפי

  1. סך מ”ר של ניסור עבור דלתות – 500 שקל למ”ר בטון של קיר 40 ס”מ
  2. סך מ”ר של הריסת קירות 10-20 ס”מ – 100 שקל למ”ר
  3. פירוק חדר רחצה –  10000 שקל ליחידה (פירוק חדר רחצה כהכנה לשיפוץ כולל לרבות רצפה, קירות, מחיצות, מקלחונים, מערכת חשמל, מערכות אינסטלציה וכל הדרוש לביצוע מושלם של עבודת השיפוץ, המחיר כולל פינוי הפסולת לאתר מורשה)
  4. פירוק גג רעפים – 300 שקל למ”ר
  5. פירוק דלתות – 350 שקל ליחידה
  6. פירוק מחיצת גבס – 75 ₪ למ”ר
  7. פירוק מעקות – 170 שקל למ”א
  8. פירוק הנמכת תקרת גבס – 50 שקל למ”ר
  9. פירוק מטבח ושיש – 5000 קומפלט
  10. יש לתמחר פירוק ופינוי מערכות מעל התקרה/גג אם יש
  11. פירוק אבן משתלבת – 80 שקל למ”ר
  12. חיספוס משטח בטון בעומק של ס”מ – 30 שקל לס”מ עומק
  13. הריסת פרגולת עץ לפי קומפלט 5000 שקל
  14. הריסת קירות בטון תומכים – 1600 לקוב
  15. פירוק דלת פלדה – 400 שקל ליחידה
  16. פירוק חלונות אלומיניום – 200 שקל לחלון
  17. פירוק ריצוף – 150 למ”ר  חשוב שתישמו לב שבמידה במידה ומ”ר שלכם קטן לדוגמא 20-30 העלות גבוהה יותר מתומחר לפי 200 למ”ר – פרוק ריצופים מכל סוג בתחום הפיתוח לרבות שיפולים שלא נמדדים ולרבות חול המילוי
  18. קילוף טיח פנים – 30 שקל למ”ר
  19. קילוף שליכט – 30 שקך למ”ר
  20. הריסת משטחי בטון בעובי 10 ס”מ – 150 ש”ח למ”ר
  21. פירוק מדרגות אבן – 230 מדרגה
  22. חציבה או הגדלה של פתחים ע”י פטיש חשמלי (קונגו) בשטח עד 2.0 מ”ר בקירות בנויים ומטויחים בעובי 20 ס”מ, לרבות עיבוד צורת הפתח ע”י בטון וטיח לפי 5000 קומפלט
  23. ניסור פתחים במסור יהלום בקירות מבטון מזויין בעובי 20 ס”מ בין 300 ל 600 למ”ר בהתאם לכמות
  24. סגירת פתחים בבלוקי בטון חלולים בעובי 20 ס”מ. המחיר כולל חגורות בטון אופקיות ואנכיות בתוספת ברזל – 330 ₪ למ”ר
  25. עלות ביצוע ריצוף חדש – 300 שקל למ”ר כולל עבודה וחומר
  26. עלות פרקט למינציה  – 200 שקל כולל עבודה וחומר
  27. עלות איטום מחדש – 15000 שקל קומפלט
  28. חשמל ותקשורת – 42000 קומפלט
  29. עבודות אינסטלציה – 65000 קומפלט
  30. מערכות מתח נמוך – מצלמות/אזעקות כ-11000 קומפלט
  31. מערכות מיזוג – 15900 לפי חישוב
  32. מערכות ביתיות כגון מחמם מים בגז , תשתיות גז ודוד שמש – 15900 ש”ח
  33. חלונות – 60000 קומפלט לפי דוח פנימי של בונים בית , חשוב שתהיה לכם רשימה מדוייקת של איזה חלונות מבצעים ומפרט מדוייק
  34. שער כניסה – 3450 ש”ח
  35. גדר קלה אלומיניום – 14550 ש”ח
  36. פרגולה – 15000 ש”ח
  37. עבודות טיח כולל שליכט מחדש – 66540 אחרי חישוב כמות
  38. עבודות צבע וגבס – 18588 ש”ח לאחר חישוב כמות
  39. ריצוף וחיפוי עבודה – 39224 ש”ח לאחר חישוב מטר מרובע ומטר אורך
  40. ריצוף וחיפוי חומר לבן – 27151 ש”ח לאחר חישוב
  41. דלתות חוץ ופנים – 25980 ש”ח לאחר חישוב
  42. מטבח ומשטח שיש – 45000 ש”ח
  43. ארון חשמל תקשורת – 3500 ש”ח
  44. נגרות נישה  – 4250 ש”ח
  45. סניטריה כגון נגרות חדרי רחצה,אינטרפוצים , מקלחון , אבזור , כיור וברז – 19580 לאחר חישוב
  46. הובלות – 8000 ש”ח

 

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב