דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

מיזוג אוויר בית פרטי

תומר חן ריחאנה
מייסד מיזם "בונים בית" עבור קהילת הבונים והמשפצים
ינואר 13, 2024 פודקאסט

מבוא

במאמר זה חברים אתם תבינו את רוב מה שצריך לדעת על מיזוג אוויר ב-2024 בישראל, אנו כאן בבונים בית משתדלים להביא לכם את הידע הכי עדכני בישראל עבורכם בונים ומשפצים כדי שתקבלו את ההחלטות הכי טובות לבית שלכם .

בנוסף מזמין אתכם להנות כאן באתר הן מהקבלנים הכי טובים של הקהילה שמחוייבים לכם ולנו ברמה הכי גבוהה, מוזמנים גם להנות מהשירותים שלנו עבור הפרויקט שלכם כגון תקציב בניה, כמאות, מכרזים וליוויים מלאים שאנו מבצעים בכל הארץ וכמובן מרכישות עם מחירים מעולים ! שיש עבורכם בלבד .

מאמר זה מציג ראיון עם מומחה מיזוג של בונים בית, לרשות כל הציבור ניתן גם לקרוא,לצפות או להקשיב . כמובן שאנו כאן באתר זמינים עבור מענה לשאלות שנשארו לכם פתוחות .

אז לפני שנתחיל נבין כמה מושגים במיזוג אוויר

מושגים במיזוג אוויר

 

תו תקן מיזוג – 994 , כל מזגן בישראל חייב להיות תווית אנרגיה של מכון התקנים כגון : שם היצרן, דגם המזגן, הספק חשמלי של המזגן, מקדם יעילות, דירוג אנרגטי (A הטוב ביותר עד F הגרוע ביותר)

הספק חשמלי של המזגן – זהו נתון שמבטא את צריכת החשמל של המזגן למשך שעה אחת כלומר קילו ואט לשעה

תפוקת המזגן – כמה אנרגיה המזגן ביזבז מהחלל הממוזג במשך שעה אחת

מקדם יעילות COP – זהו היחס בין הספק המזגן לתפוקת המזגן וככל שהמקדם יותר גדול כך נצילות המזגן טובה יותר כלומר על אותה יחידת חשמל נקבל יותר מיזוג, חשוב לציין שנתון זה גם מושפע מאיכות הבידוד בבית שלכם.
התקן מבקש מקדם יעילות של לפחות 3.2 COP

מדחס – זהו המנוע של המזגן שדוחסת את הגז הקירור ללחץ גבוה ( יחידה חיצונית)

מאייד – זהו מחליף חום שמאייד את הגז

מעבה – זהו מחליף חום שמעבה את גז הקירור

מפוח – תפקידו להגביר או להנמיך את קצת החלפת החום במאייד/מעבה

 

סוגי מזגנים

 

כיום בישראל קיימים כמה סוגי מזגנים

  1. מזגן מפוצל – מזגן שמורכב משתי יחידות כפי שאתם מכירים, יחידה פנימית שמורכבת ממחליף חום, מפוח וכרטיס פיקוד ויחידה חיצונית שמורכבת ממדחס, מפוח,כרטיס פיקוד ושתי היחידות האלו מחוברות בינהן על ידי צנרת גז וחשמל
  2. מזגן עילי – מזגן שהיחידה הפנימית שלו ממוקמת מעל גובה 2 מטר כשהחלק של יציאת האוויר ממוקם בתחתית המזגן
  3. מזגן רצפתי – מזגן שהיחידה שלו קרובה לרצפה והחלק של המיזוג ממוקם בחלקו העליון
  4. מזגן קאסטה – מזגן תקריתי שמפזר את המיזוג ל 4 כיוונים שונים
  5. מיני מרכזי – המזגן כפי שאתם מכירים אותו שהיחידה יושבת בבית ובעזרת תיעול מפזרים את המיזוג למקומות שונים בבית או במשרד
  6. אינוורטר – מזגן אשר בעזרת לוח פיקוד חכם יודע לשנות את התפוקה שלו בהתאם לעומס החום בחלל בניגוד למזנים רכילים שפושט נכבים ונדלקים. מזגן אינוורטר מאופיין בצריכת חשמל יעילה הרבה יותר ממזגנים שהם on off כלומר נכבים ונדלקים בהתאם לעומס החום בחלל
  7. מולטי – סוג של VRF מיני שמתאים לדירות קטנות
  8. VRF – מזגן שיש לו יחידה חיצונית גדולה שמספקת מיזוג למספר רב של יחידות בתוך הבית

 

אז ספר קצת על עצמך לפני שנתחיל לצלול פנימה, אתה רוצה שאני אגיד לך מזגן? מה זה רוצה שאני אדליק לך? מזגן?

נועם מומחה מיזוג:
שלום לכולם. שמי נועם אני בן 36. בשוק המיזוג כמעט 20 שנה, ממש מאז שאני ילד צעיר בבית ספר, ומיד אחרי שסיימתי את הטירונות. בצבא כבר התחלתי לעבוד עם חברות מיזוג בתור שכיר בזמן הפנוי שהיה לי בצבא וביציאה מהצבא נהייתי כבר עצמאי במשרה מלאה.
כיום אני הבעלים של עסק שנותן שירות של תכנון, ביצוע ושירות לכל מערכות מיזוג האוויר VRF-ים מערכות מים, צ’ילרים ,מזגנים מפוצלים פרטיים.

עולם המיזוג בישראל

 

ספר לנו נועם על עולם המיזוג בישראל

נועם מומחה מיזוג:

אני תמיד מזכיר את זה. כשאני התחלתי במיזוג אז היינו יושבים עם 2-3 קטלוגים ויודעים את המידות. את המחירים, את הגדלים וזה היה חלק מהכיף שלנו להראות את הידע שלנו.

כמה אנחנו מכירים את המוצרים היום זה כמעט בלתי ניתן לדעת כיום את המידות ואת המחירים מרוב שיש כל כך הרבה שחקנים בשוק ויש כל כך הרבה סוגי יחידות מיזוג והתחום כבר לא מה שהיה פעם, להתקין מזגן שייתן לנו מיזוג, כיום המיזוג הוא חלק כל כך נכבד בבית מהחלק העיצובי בבית וכל השילוב שלו עם המערכות, חימום מים ומערכות בקרה.

פעם בן אדם היה יכול לעשות מיזוג,לקחת שתי יחידות מרכזיות, לעשות כמה תעלות וזה היה נחשב מיזוג יוקרתי. היום אפשר להתקין יחידות שהם יחידות נסתרות בתוך ארונות ויחידות מתועלות בתוך תקרות ולעשות גרילים מיוחדים נסתרים ולעשות אפילו מיזוג מהרצפה ולשלב את זה עם חימום תת רצפתי והכול.

זה לא נגמר, אנחנו מגלים שיש כל כך הרבה מה ללמוד ומה להכיר ואיפה להתפתח. שזה מרגיש אין סוף. זה פשוט נהיה. מטורף, הרמות שהגענו. בישראל במיזוג של בתים פרטיים. אני לא מדבר אפילו על המסחרי. זה מטורף. אני יכול להעיד על עצמי שאני אחרי זה 10, 12 שנה שהייתי במיזוג התחלתי להשתעמם. זה כבר היה כל כך אוטומטי מיני מרכזי לא היה יותר מדי מעניין ואני יכול להגיד שהיום האתגרים לא מפסיקים לבוא. זאת אומרת כל הזמן יש איפה להתפתח כל הזמן יש איפה לחדש, כל הזמן יש מה ללמוד כל הזמן.

מגיל 16 אני עובד בזה ואני אני אחד שרץ קדימה. זאת אומרת, אנו עושים פרויקטים הכי מורכבים והכי מעניינים ואוהבים לתת את הפתרונות שהם הכי דורשים מחשבה וידע. זה לא נגמר. יש כל כך הרבה איפה לחדש בתחום המיזוג.

מה זה מיזוג ON/OFF

נועם מומחה מיזוג:
ON/OFF זה בעצם מערכות פשוטות יחסית שהמדובר על ON/OFF זה בדרך כלל המדחסים החיצוניים.

לכל מזגן יש מדחס שדוחס את הגז שמייצר את הקירור או את החימום.

לצורך העניין אם אנחנו לוקחים מזגן של נגיד 3 כוחות סוס היינו מדליקים את המזגן, דורשים ממנו נגיד 21 מעלות ועכשיו יש לנו 25 מעלות בחדר. המזגן היה נכנס לעבודה. יחידה חיצונית הייתה נכנסת ומפעילה את כל השלוש כוח סוס ונותנת את הקירור המרבי לחלל, מגיעה לטמפרטורה של 21 ומפסיקה הוא בעצם לא יודע, לשנות את התפוקות שלו. כלום, הוא נכנס לעבודה לתפוקה מלאה מגיע לקירור בחדר ומפסיק. יש כאן בלאי וביזבוז אנרגיה מיותר

מה זה מזגן אינוורטר?

נועם מומחה מיזוג:
זה פשוט יחידה שיודעת לווסת טמפרטורה, זה שבעצם אתה יכול לקחת מדחס אחד שיש לו תפוקה משתנה, שזה האינוורטר, מדחס בעל תפוקה משתנה נגיד שהוא 5 כוח סוס.

הוא יודע להתחיל מחצי כוח סוס, אחד כוח סוס, אחד וחצי 2, 3 לפי הדרישה והוא כל הזמן משנה את התפוקה ובעצם אפשר להצמיד לו כמה וכמה מאיידים שזה היחידות הפנימיות ובעצם הוא כל הזמן ישנה את התפוקה ויתאים למספר מאיידים גדול יותר מאשר מה שהיה פעם שזה כמה מזגנים.
לא היה יותר מיחידה חיצונית על יחידה פנימית. זה מה שהיה.

האנוורטר הוא קיים גם ב VRF. גם במולטי וגם במזגנים בודדים. בעצם, זו הטכנולוגיה, בטכנולגיה זו המדחס יעלה תפוקה ויזרים גז רק ליחידה אחת של 3 כוח סוס. במידה ורצינו לקרר עוד חלל, אז היא מוסיפה עוד 3 כוח סוס ומספק את שתי היחידות הפנימיות.

מה זה מזגני מולטי

המולטי זה מדחס אחד שיודע לספק למספר קטן יחסית של יחידות פנים VRF ים  שזה דומה למולטי בתצורה זה.  מדחס אינוורטר שיודע לשנות את התפוקות שלו, רק שהמדחסים הם גדולים יותר.
המולטי הוא בדרך כלל מוצר יותר מצומצם שניסו להתאים אותו לשוק הפחות מקצועי, כי אופן ההתקנה שלו הרבה פעמים הוא קצת יותר פשוט

הוא בדרך כלל נותן מענה. לדירות קטנות של 5-6  מאיידים עד 6-7 כוח סוס סך הכל.

איזה יצרנים מיזוג אוויר קיימים בישראל

 

נועם מומחה מיזוג:
יש הרבה שחקנים,
יש לנו את טורנדו,מיצובישי, אל גי, טושיבה, דייקין, טושיבה, סמסונג, פוג’יטסו . יש עוד סוגי מערכות, אבל אלו השחקנים פחות או יותר, השחקנים המובילים זה תוצרת חוץ דייקין,מיצובישי ופוגי’טסו וכל השאר מתחתיהם מבחינת הרמה כיוון שהם כבר הרבה שנים בתחום ה VRF ים, המוצרים שלהם ברמה יותר גבוהה. זאת אומרת כל המוצרים הפנימיים, האלקטרוניקה, הטכנולוגיה, הבנייה של המערכות האלה הם ברמה יותר גבוהה.

זה בא לידי ביטוי בכמה הדברים

  1. אמינות, המוצרים יותר אמינים.
  2. צריכת חשמל
  3. רעש. המוצרים בדרך כלל איכותיים ולא מרעישים
  4. טווח התקנה יותר גדולים.
  5. מגוון יחידות גדול יותר שנותן לנו מענה לצורך פרויקטים מסוימים,

 

עם זאת, אני יכול להגיד שרובם כיום מנסים ליישר קו. זאת אומרת רובם מנסים שיהיה להם את רוב המערכות. רוב התצורות, כולם מנסים ליישר קו.
היות ש VRF זה מוצר מאוד מאוד נפוץ שקיים בשוק היום ואין מה לעשות, כולם הולכים לשם.
זה בכל דירה הכי פשוטה. היום אנשים הולכים על VRF ים ומולטי

מדוע חשוב לבצע ייעוץ מיזוג

נועם מומחה מיזוג:
אני עושה המון ייעוצים ואני אומר שוב הייעוץ הוא הוא חלק מאוד חשוב בפרויקט בגלל המורכבות של התחום והבתים כיום , כי המיזוג יש לו אפקט מאוד חזק עם הנגרויות ועם ההנמכות בבית.
יש כיום מלא סוגי יחידות נסתרות, אופקיות לזריקה ישירה, יחידות מאוד קטנות, ישירות לתוך הגרילים בלי תעלות ואפשר להטמיע אותם מעל ארונות בתוך ארונות בתוך נישות, מאחוריהם.במסדרונות היחידות האלה מאוד טובות כי הם לא צריכים תיעול, אז אתה בעצם משתמש בגודל המאוד קטן של היחידה ואתה יכול לספק את המיזוג ישר לחדר זה נותן לך מענה להכניס אותם בכל מיני מקומות מאוד מאוד קטנים וצרים ולא להנמיך חללים גדולים, יש יחידות שהם אנכיות, יחידות שיודעות לשבת על הקיר כמו טלוויזיה. ולספק מיזוג דרך הקירות.

אדריכל מכין תוכנית מיזוג?

נועם מומחה מיזוג:
אז אני אגיד לכם משהו אני נפגש עם כל כך הרבה אדריכלים, שהם מהמובילים בשוק היום וגם הם אף פעם לא יודעים מה קיים בשוק היום, מה התחדש? נכון יש גם את אלה שחושבים שהם יודעים, הם הרבה פעמים לא יודעים כמה יחידות האלה יודעות לספק תפוקת מיזוג ולאיזה מרחק אז חלקם שולחים לי תוכניות, אפילו בבתים שלהם. אומרים לי תשמע הנה הבית שלי. הנה התוכנית מיזוג, רק תן לי מחיר. אני אומר לו, חכה ואז אני מסביר לו ויושב איתו, אומר לו היחידה הזאת יש לה יתרונות, החיסרון, המרחק הזריקה ואז הוא אומר לי אוקיי אני יוצא מהתמונה, קח תחשוב מה צריך, ואז הוא מגלה שזה בכלל לא מה שהוא חשב והרבה פעמים גם אדריכלים שהם באמת מבינים ויש כאלה שאתה רואה תוכנית אתה אומר יפה, האדריכל הזה מבין עניין אבל הם לא יודעים שאפשר למצוא עוד איזה פתרון שהוא משנה לחלוטין את כל מה שהם רצו לעשות.

אז אני תמיד אומר, בכל תחום אין חכם כבעל ניסיון מקצועי רב שנים. יש הרבה בעלי מקצוע שהם חושבים שהם מבינים כמה תחומים, אבל בכל התחומים ההתפתחויות  מאוד מהירות, השינויים הם שינויים מהיום למחר. אם אתה לא יושב עם בעל מקצוע אז אתה לא יודע מה אתה מפספס.

לגמרי אין תחליף לייעוץ תכנון מיזוג אוויר כיום

מתי כדאי לקחת ייעוץ מיזוג אוויר?

נועם מומחה מיזוג:
אני ממליץ בכללי כמה שיותר מוקדם, גם יכוון תקציבית, זה מאוד מכתיב את כל הנושא של העיצוב של הבית. גובה תקרות , נגרויות איפה ישבו המדחסים?
כמה שיותר מוקדם כי אני רואה את זה גם הרבה פעמים אצל בונים פרטיים, אומרים לי תשמע נועם. אני התחלתי זאת אומרת בזמן השלד הקבלן אומר לו תגיד לי איפה יעבור המיזוג?  אומר, לא יודע. והוא פתאום מגלה שאת זה הוא כבר לא יכול לעשות ואי אפשר לחזור אחורה.

יועצים, כדאי לסגור עם כולם כמה שיותר מוקדם!

שאלה:

איך אני מוודא שבאמת. הייעוץ הוא ניטרלי? זאת אומרת, אני לא רוצה להיות קשור, לא לטושיבה,לא לאלקטרה לא לאף חברה. אני רוצה ייעוץ  שהוא ניטרלי. איך אני מזהה, שמכוונים אותי למקום מסוים ולראות שכאילו אני בא שהיועץ הוא בא ניטרלי באמת.

נועם מומחה מיזוג:
אז אני אגיד לכם זה. זה תקף לכל היועצים וכל החברות בכל ברגע. כשיועצים באים עם איזה סוג מסוים ואתם רואים. עולים על סוג מסוים של מערכות זה בדרך כלל יש להם אינטרס, גם בשוק החשמל, טלוויזיות, מקררים, מזגנים וכל מוצר שיועץ הוא בא בצורה פתוחה, אומר או קי, מה התקציב שלכם? מה הדרישות שלכם? אוקיי, זה יעלה לכם 1000, זה יעלה לכם ב’ , זה יעלה לכם ג’ , זה יש לו יתרון כזה, זה יש לו חיסרון כזה. בדרך כלל הוא פותח את רוב המוצרים, אתם מבינים, כל אחד יכול להיות שיש לו איזה אינטרס קטן לפה לשם, אבל כשאתם אומרים לו שאתם לוקחים חברה אחרת ממה שהוא כיוון והוא מנסה להיות אגרסיבי לכיון החברה שתידלק לכם נורה אדומה .

כשאתם באים ליועצים חיצוניים שאין להם קשר לחברות והם פותחים בדרך כלל את כל הקלפים והם שואלים אתכם את התקציב ומנסים להתאים את המוצרים לבית שלכם ולכיס שלכם ואתם מרגישים שהכל פתוח. ואם תרצו את זה זה בסדר. ואם תרצו את זה אז כדאי. יש לו חיסרון כרגע. ואתה רואה שהיועץ הוא נותן את האפשרויות אז הוא אומר שהוא מוכן לזרום אז אתם תרגישו ישר שהיועץ הזה אתכם לגמרי

מיזוג אוויר מחיר

 

ממוצע עלות מיזו של בתים של 200 50, 300 מ’ ממה שאני נתקל, הם בדרך כלל בנויים במרתפים חלקם ושהם להשכרה יותר וכאלה, והבית עצמו. אז זה שתי מערכות. בדרך כלל זה מחולק לשתי מערכות והתקציבים נעים בבתים כאלה באזור 100 וצפונה במערכות טובות לדוגמא מיצובישי דייקין

יש בתים שסתם נגיד של 200 50, 300 מ’, שזה חשוב שאנשים ידעו שנגיד להשכרה, שיש אנשים זה להשקעה. אני לא הולך להשקיע אז אפשר גם לגמור ב-70 ו-80 .
אם אנחנו שמים בכל הבית יחידות עיליות פשוטות ולא נכנסים יותר מידי להנמכות לגרילים לדברים כאלה אפשר לגמור בסכומים כאלה, אבל אם אנחנו מדברים על בית שלקוח בונה לעצמו ובדרך כלל. רוצה מערכת טובה לפחות לשתי קומות העליונות ולהשכרה קצת- אז זה נע בדרך כלל בין 90 וצפונה הכל תלוי במערכות מיזוג בסוגי הגרילים זה חשוב וכל המוצרים מסביב על זה בדרך כלל למערכות VRF .

ON/OFF רגיל , זה יכול להגיע ל 60-70 אלף שקל.

אני נתקל לא פעם ולא פעמיים בבתים שאנשים בונים ורוצים הכי זול שיהיה מיזוג, אז אפשר לעשות מזגני on/off פשוטים בהתאם למרחקי צנרת והכל כי זה גם שיקול המרחקי צנרת שלא תמיד המזגנים הרגילים יכולים לעמוד בו, אבל אפשר להגיע גם ל – 50-70 אם עושים את כל הבית, עם יחידות עיליות ומוצאים פתרונות למעבים שהם לא יהיו רחוקים מידי בשביל לא לשלם הרבה על תשתיות. אפשר להגיע לאזורי מכירים האלה.

מחיר התקנה לדוגמא של מזגן עילי היום ביא בין 800 ל 1000
מחיר התקנה של מיני מרכזי כבר מגיע ל 4000 שקלים וככל שהמערכת יותר מורכבת כך העבודה יותר מורכבת ויותר יקרה אבל אלו פחות או יותר הממוצעים .

מה ההבדל בין מעבה למאייד?

נועם מומחה מיזוג:
מדחס זה בעצם היחידה שמפיקה את הקירור או חימום שדוחסת את הגז היא מחליפה מצבים לגז, בין נוזל לגז ושמה בעצם נוצר החימום או הקירור של המזגן אז המדחס נמצא בתוך היחידה החיצונית, היחידה היא זו שבעצם מפיקה לנו את הקירור והחימום בחלל.
יושבת בדרך כלל מעל הגג או במקומות אחרים ויש את היחידה הפנימית המאייד שבעצם בתווך

 

איך בוחרים קבלן מיזוג מומלץ

נועם מומחה מיזוג:
אז אני אתן תשובה שהיא אני חושב די מדוייקת. כמו שאמרתי אם פעם איש מיזוג היה צריך לבוא לקחת מזגן, להגיד ללקוח איפה אתה רוצה את המזגן, לעשות חור ולהשחיל שתי צינורות ולשים מעבה ובסוף היום זה היה אחלה ומקרר.

כיום אנשי מיזוג צריכים להיות טכנולוגיים, לדעת לקרוא תוכניות, לדעת, לעשות שרטוטים באוטוקד לעשות חישובים, מדידות, זה כבר זה כבר משהו אחר עכשיו.

אני בתור איש מיזוג יכול להעיד על עצמי הלכתי ללמוד מערכות מיזוג אוויר ותכנון ולאחר מכן להתקין את המערכות מיזוג אוויר כי מה שקורה יש הרבה אנשי מיזוג שרוצים להיכנס לשוק הזה, של ה VRF ים ושל הבנייה הפרטית ושל הוילות ומה שהם עושים, או שהם מהמרים זאת אומרת. הם לוקחים בית ומתכננים כמו שהם חושבים שזה יעבוד, או שרק מבחינת תפוקות שמים יחידות בתוך בית ואומרים אוקיי, זה התוכנית מיזוג שלי ומשם אני יוצא לדרך, מכאן אנחנו נתחיל את כל עבודת מיזוג והם לא באמת יודעים לתכנן.

הם לא יודעים איך להציב את היחידות, הם יודעים לחבר בסוף את כל המזגנים ושהכל יעבוד.

מאוד חשוב שאנשי מקצוע יהיו עם תעודות של תכנון או שיחזיקו מתכנן אצלם או שיהיה להם מספיק את הידע בתכנון זאת אומרת שברגע שיושבת איתו אדריכלית ורוצה פתרונות שהוא ידע לתת את.

אני יכול להגיד דבר כזה. בדרך כלל, המבחן הוא שאני אפילו שאני יושב עם אנשים ומאוד ככה מתרשמים. אומרים לי טוב, דיברת יפה? התרשמנו, הבנו כמה שאפשר ועדיין היינו רוצים שתדבר עם האדריכל שהוא יותר נפגש עם אנשי מקצוע או עם המפקח שלנו.

אני חושב שהנכון הוא להפגיש את האיש מקצוע שאתם הולכים עם אדריכל, עם המפקח שהם יודעים איך נראה איש מקצוע. הם שואלים אותו שאלות מנחות בשביל להבין אם הוא שולט בחומר אדריכל, אומר לו, תן לי פתרון לפה ותן לי פתרון לשם. אם הוא רואה שאותו איש מקצוע אומר לו טוב תרשום לי את הפתרונות. אני אלך לשבוע לעשות בדיקה ואני אחזור אליך.

אז האדריכל מבין שזה לפעמים פתרונות מאוד קלים שאמורים לשלוף אותם מהכיס והוא ראה שהוא לא באמת ברמה גבוהה.

ברגע שאני נפגש עם אנשי מקצוע ברמה מעריכים אותי יותר. החשוב הוא אחרי שאתם לוקחים איש מקצוע ואפילו הוא חמוד והוא חייכן והוא ואפילו יש לכם 2. 3 המלצות, תנו לו לדבר איזו שיחה עם המפקח עם האדריכל, האדריכל ישאל אותו שאלות מנחות יגיד לו, תן לי כמה פתרונות ויבין אם האיש מקצוע זה מבין בשוק. שוחה בשוק מתמצא בשוק, ולאחר מכן אתם תבינו. אם יש לכם מישהו שלפחות יש לו ידע והוא בקיא בשוק הזה ובתוכניות ובכל הבנייה.

האם כדאי לקנות את המזגנים לבד או שהקבלן מיזוג יקנה ?

נועם מומחה מיזוג:
אני אגיד לך, בדרך כלל כל איש מיזוג שיבוא ירצה שאתם תקנו ממנו את הציוד, גם כי יש לנו רווחיות מסוימת על הציוד שזה דבר אחד שתיים היום במערכות VRF הם בנויים מהרבה אביזרים זה כבר לא מה שהיה פעם שהיית בא עם יחידה פנימית יחידה חיצונית, מזגן היום במערכות VRF  באות עם בקרה.

זאת אומרת גרילים, יחידות בקרה, מערכות המיזוג עצמם, אביזרי צנרת, פיצולי צנרת והכל אז לקוח אין לו את הגישה להגיע לכל האביזרים האלה כי לא מוכרים את זה בחנויות חשמל, מערכות VRF אתה לא יכול לקנות מחנויות חשמל, אתה יכול אולי לקנות דרך החברות, אבל זה מסובך ועניין הזמינות. חלקים הרבה פעמים שאנחנו כבעלי מקצוע רוצים. אנו  אומרים “להריץ” את העבודה שלנו בפרויקט.

קורה לי שלקוחות מתקשרים אליי מהיום למחר? אומרים לי תשמע, אני חייב עד סוף שבוע תסיימו לי את המערכות מיזוג, אז הוא לא יודע שלבעל המקצוע יש את הכוח הזה. אני קונה כמויות ויש לי מגוון ספקים, גם אם אני צריך להלחיץ את עצמי ואני צריך כמות גדולה של אביזרים לאותה מערכת, אז אני יכול לקחת שני אביזרים מהספק הזה ושתיים מכאן ושתיים מפה ולעשות הצלבות  ולהוציא את המערכת לפועל.

נתתי לכמה לקוחות לקנות אביזרים או מערכות בעבר, כי היה להם איזה קירבה. דוד, שעובד בחברה מסוימת ופתאום גילינו שאנחנו בביצוע אז אותה חברה, אין לה לספק הרבה פעמים את אותם אביזרים מהיום למחר או לעוד שבוע. לי זה זמין.

כשלקוח קונה זה בעייתי. המערכות הם מורכבות יותר. ברגע שאנחנו כאנשי מקצוע, יש לנו מגוון ספקים ואנחנו יודעים כבר איך להתמודד עם כל השוק הזה ומה צריך להזמין לפני ומה צריך להכין לפני. אז אנחנו עושים את זה יותר חכם וגם מבחינת חיסכון אני הרווח שלי בזה שאני קונה כמות. ברגע שאני קונה כמות של מערכות אז נותנים לי 10 15% ללקוח לא יתנו את זה. זאת אומרת הוא יקנה אולי במקרה הטוב במחיר שאני קונה בשביל לחסוך. בסוף הוא לא חוסך כלום.

אם יהיה לו מחר תקלה במערכת?
איזה אינטרס יש עכשיו לאיש מיזוג ולהגיד טוב, אני אתן לכם אבא ואמא לאותה מערכת מיזוג? אז הרבה אנשי מקצוע יגידו לכם, אוקיי, אתה הבאת את המערכת? אני התקנתי התקנה טובה. תטפל מול דוד שלך, או מול מי שקנית ותגיד לו שהוא ייתן לך אחריות , אז אתם בעצם נופלים בין הכיסאות, כי אותו איש מיזוג יכול להגיד אני עכשיו ביצעתי עבודה, לא הבאתי את המוצרים, אבל אם לקחתם מאותו איש מקצוע גם את העבודה וגם את האביזרים אז הוא אבא ואמא שלכם ואחראי על כלל המערכת והוא משתמש בכוח שלו מול אותם ספקים שלו. אם תהיה לכם בעיה ואתם אלו שקניתם את הכל הוא לא יכול להגיד לספק תעזור לי עם הלקוח שקנה מערכת ממקום אחר.

מה זו מערכת VRF

 

נועם מומחה מיזוג:
נגיד שיש לנו בית שתי קומות, שתי קומות + מרתף
נגיד שיש לנו בסביבות 12 יחידות מיזוג , נגיד שבמרתפים, יש לנו 4 יחידות. קומת קרקע, יש לנו יחידות מתועלות נסתרות יפות עם כל הגבס,  שתי יחידות עוד חדר בקומה וקומת חדרים למעלה.
יש לנו עוד 4 יחידות מיזוג אוויר נפרדות ויש לנו גג טכני קטן ליד הגג רעפים.

זאת אומרת שאותו בית חייב גג טכני קטן של נגיד 3 מ’ על 3 מ’ לפחות שבתוכו צריך להיות משאבת חום לחימום תת רצפתי , מערכת המיזוג , עוד דוד שמש  ברגע שיש לכם 12 יחידות מיזוג בתוך הבית אם זה לא היה VRF  הייתם צריכים 12. מעבים למעלה שאתם צריכים 12 מעבים בגג.
זה לא 12 קופסאות, זה 12 יחידות שהם חייבות לעבוד בצורה מסוימת. זאת אומרת, אסור שהם יהיו אחד מול השני, אסור שהם יבלטו מעל הגג, כי אתם לא רוצים לראות את זה שלא יפריע לשכן שלא יעשה רעש לכם או יזיק.
מערכת VRF  זה בעצם מעבה אחד שיודע לתת פתרון למספר יחידות פנימיות המעבה VRF הזה. הוא מעבה שיש לו תפוקה משתנה.
אם נגיד אנחנו בבית, סך הכל צריכים תפוקה של 16 15, 17 כוחות סוס סך הכל לכל הבית, לפי מספר היחידות הפנימיות והתפוקה שלהם. אנחנו לוקחים מנוע אחד או שתי מנועים, זה לא משנה זה תלוי בעניינים תכנוניים, אבל אפילו מנוע אחד שיודע לספק לנו מיזוג לכל הבית, עם תפוקה משתנה.

הדלקנו שתי יחידות מיזוג. המדחס למעלה בגג שיש לו אינוורטור יודע לשנות תפוקה. הוא יודע שעכשיו יש דרישה לשתי מאיידים של שתי כוחות סוס להיכנס לעבודה. הוא יזרים גז ויצרוך חשמל. לפי התפוקה שנדרשה בתוך הבית, ולא יבזבז חשמל, אז פה נכנס עניין ה- VRF.
חוץ מזה, עניין הבקרה. זאת אומרת, ברגע שיש לכם מערכת אחת על כל מספרי היחידות הפנימיות בתוך הבית אתם יכולים לעשות בקרה אחת על כלל המערכת .יש לכם 3 קומות ואתם רוצים לצאת בחיפזון, מהבית, ועכשיו לחשוב על לרוץ ב-4 חדרי שינה למעלה ולכבות את המזגנים ולעבור בסלון במטבח ולרדת למרתפים ולכבות את כל המזגנים או לשלוט בהם מרחוק, להדליק / לכבות לפני שאתם נכנסים לבית אז ב-VRF  זה נותן לך בעצם שאתה יכול לאחד את כל המערכות.

מיזוג בבקרה אחת ואתה יכול לשנות את הצורת שליטה במערכות. אם זה שלטים אלחוטיים, אם זה פיקודים קיריים או זה גם וגם.
בגדול אנשים לא רוצים הרבה פיקודים על הקירות, אני אקח יחידה של פיקוד אחד שזה ניתן במיוחד ב VRF ים ביחידת פיקוד אחת שתיתן לי מיזוג ושתשלוט לי בשתי יחידות פנימיות של הסלון.ב-VRF יש גם מגוון ענק של יחידות פנימיות מה שלא קיים במערכות אחרות פנימיות רגילות.

זאת אומרת הגודל של היחידות, הצורה של היחידות. הרעש, זה נותן לכם מענה יותר גדול לצורך תכנוני בתוך הבית ועיצובי ונושא של רעש, של גובה הנמכות הכל. מגוון היחידות הוא גדול הרבה יותר במערכות VRF ממזגנים ביתיים רגילים, או כל המערכות השונות שקיימות בשוק.

מערכת מיזוג רגילה עדיין תישאר בשוק?

נועם מומחה מיזוג:
המזגנים הרגילים יהיו קיימים תמיד כי יש הרבה דירות סטודנטים, דירות קטנות, חדר שינה אחד אני מאמין שמזגני הon/off  ייעלמו מהעולם ויישאר רק האינוורטר .

לצערי עדיין יש הרבה אנשים עם ראש מיושן או שחוו איזו תקלה מסוימת עם מוצר מסוים שאומרים לא, אני הולך למזגן רגיל פשוט שלא יעשה לי תקלות או שיהיה לי זול יותר ושזה מה שאני רוצה. אבל המערכות אינוורטר הולכות ונהיות זולות יותר. הם כמעט שוות ערך כיום והיעילות שלהם גבוהה הרבה יותר והמיזוג יותר טוב.

האם טכנולוגית האינוורטר אמינה?

נועם מומחה מיזוג:
זו שאלה שכל הזמן שואלים אותי וכל הזמן מעלים את זה. אומרים אוקיי, מה קורה אם עכשיו יש לי בעיה? מה אני עושה בלי מזגן? אז דרך אגב, יש כמה דרכים שאנחנו מתמודדים עם זה, וגם כמה תשובות שאני תמיד נותן. הרבה פעמים. בבתים שהם נגיד מחולקים לשלוש קומות או שתי קומות או אפילו שזה בית מאוד גדול, 200, 300 מ’, אפילו אם זה קומה אחת. אנחנו, גם אם זה מערכת VRF  מחלקים לכמה מעגלים. מה זה אומר? כמה מעגלים זה אומרים ששמים מעבה אחד לחללים מסוימים עוד מעבה לחללים מסוימים ואפילו עוד מעבה לחללים אחרים ומחלקים את הבית לאזורים שונים. אנחנו יכולים שהאינטגרציה ביניהם תהיה כמערכת אחת, זאת אומרת אותו לקוח, לא ירגיש שיש לו 3 מערכות.

אם תהיה לו תקלה אז כמובן שכל המערכת מיזוג בתוך הבית תהיה מושבתת. אבל שוב אני אומר, ברוב הבתים יש מקום לשים לפחות שני מעגלים ברוב הבתים שאני נתקל, אפילו גגות טכניים קטנים ממש בדרך כלל. שני מעגלים ואפשר לחלק בית של 200, 300 מ’ לשני מעגלים קרה ויש לנו תקלה אז יש לנו עוד גיבוי של מערכת נוספת שנותנת לנו בחללים האחרים.

חייב להגיד עוד משהו. אני תמיד אומר, המערכות האלה מאוד מאוד אמינות כיום.
אם התקנת אותם טוב ועשית עבודה תכנונית טובה והתקנה טובה, המערכות אמינות. אתם צריכים להבין שהמערכות VRF  הם כמעט ולא היו קיימות במגזר הפרטי.זה היה למוסדות, לציבור, בתי מלון, חנויות, קניונים, עסקים. תחשבו שבית מלון שהשקיע במערכות מיזוג מיליוני שקלים והחשיבות בבית מלון למיזוג לעומת בית שאם אין לך מיזוג בחדר אתה לא יכול להכניס אנשים.
תחשבו שבית מלון לפני שעושה בחירה במערכות מסוימות הוא לוקח כמויות של יועצים ובוחן ובודק ומקבל אחריות מורחבת, לא היו לוקחים את המערכות האלה אם הם לא היו אמינות.

אם התקנתם אותם טוב ובחרתם מוצר שהוא טוב, המערכות מאוד אמינות. עכשיו תמיד אני אומר ללקוחות שלי היה ויש לך מערכת. 10 שנים בבית שעובדת בצורה מושלמת קרה והיה לך תקלה, היית מושבת אז זה לא סוף העולם, תמיד אנשים אומרים, מה יקרה אם יהיה תקלה? חברים? המערכות האלה אמורות לעבוד לפחות 10 שנים תלוי ברמה של המערכות. בדרך כלל בלי תקלות ממה שאני נתקל בשוק היה ויש תקלה לא סוף העולם יומיים 3, מקסימום, בלי מזגנים אחרי 10 שנים זה לא סוף העולם, לפחות מה שאני אומר מה שאני רואה מבחינתי.

אם יש לכם בית שהוא משמש לאירוח או בית מלון או עסק, אתם צריכים תמיד לשקול על מספר מעגלים. זאת אומרת תמיד שגם אם יש לכם 8 9 יחידות פנים לבחור 2, 3 מעבים בחוץ שתמיד אם יש בתקלה. ב-1 השני יעבוד, יהיה לכם גיבויים בכל מקום שהוא מקום שהוא לא סלחני מבחינת המיזוג, שזה עסקים, בתי, מלונות, תעשיה. תמיד חשוב לבחון שהמערכת תהיה בנויה ממספר מעגלים, ולא מערכת אחת לכל החלל הזה.

סיכום

 

נועם מומחה מיזוג:
אני חושב שאם בנאדם מתחיל לבנות בית והוא לא רוצה ללכת לאיבוד בשוק הזה כי קל מאוד ללכת לאיבוד. יש כל כך הרבה סוגי מערכות, כל כך הרבה יועצים וכל אחד ייעץ לכם בצורה שונה.

אני חושב שמאוד כדאי לעשות תוכנית מיזוג אפילו מהשלב הראשוני. תוכנית שהיא מוסכמת מבחינה תקציבית ומבחינה עיצובית ומשמה להתחיל את כל הנושא, כי אז אתם יותר ממוקדים. קל יותר לקחת הצעות מחיר קל יותר להתנהל מול האדריכלים. קל יותר לברר מחירים כדאי לעשות תוכניות מיזוג לבית מראש לדעת מה מתקיים באותו בית. מה העלויות ומפה להתחיל להתקדם, כי אם אתם לא תעשו תוכניות מיזוג אתם תשמעו 6 יועצים עם 6 כיוונים עם מיליון אפשרויות עם תקציבים שונים. אתם תלכו לאיבוד בטח אם זה בית פרטי גדול, אתם תגידו זה אמר ככה וזה אמר ככה בתקציב שלו ככה והוא אמר ככה, ופה הוא הציע רעיון כזה, ופה רעיון כזה, ויהיה לכם מאוד מאוד קשה להחליט.

נועם תודה רבה על הראיון!

חברים, אני קודם כל ממליץ לכולם למי שרוצה צריך יועץ כרגע והוא שלב תכנון עם נועם עוזר כאן בבונים בית למאות משפחות ואני מעריך שהוא גם יעזור לכם. אתם יכולים לפנות אליו כאן בטופס. אז אתם תהנו ולא משנה מה תעשו ייעוץ, תיקחו ייעוץ חשוב חשוב חשוב.

 

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב