דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

סוגי בטון שאתם צריכים להכיר עבור הפרויקט שלכם

tomerhe1@gmail.com
מרץ 19, 2024 מדריכי בניה

כשמדובר בקהל הקוראים של קהילת “בונים בית”, מן הסתם שאין צורך להציג לכם את הבטון. עם זאת, יש לא מעט סוגי בטון שונים אותם כדאי להכיר על מנת שתוכלו לבחור את הסוג שהכי מתאים לפרויקטים העתידיים שלכם. אז אילו סוגי בטון קיימים, ואיך תדעו מה הכי כדאי לשלב בפרויקט שלכם? בכתבה זו המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שצריך לדעת.

חשוב מאוד לציין שכאן תוכלו לקבל את המדריך המלא לבונה הפרטי ובנוסף לקבל ייעוץ הנדסי חינם ומלא מחברת רדימיקס  פשוט ממלאים את הפרטים ואתם מקבלנים את המדריך ומפרט עבור הקבלן שלד שלכם!

 

 

סוגי בטון שונים והשימושים שלהם

  • בטון מוכן – סוג מאוד פשוט ובסיסי של בטון, אותו נראה בהרבה מאוד מקרים מוכן באתר הבנייה עצמו, זאת בניגוד לסוגי בטון אחרים, אותם מובילים ממפעל.
  • בטון מזוין – בטון מזוין הוא ככל הנראה סוג הבטון הנפוץ והמוכר ביותר בשמו המוכר ב-30 או ב-40  מדובר בעצם בתערובת בטון אליה מכניסים רשתות עשויות פלדה או לחילופין, מוטות, כאשר המטרה היא בעצם לחזק את תערובת הבטון ולהפוך אותה לעמידה הרבה יותר בפני משקלים כבדים.
  • בטון דרוך – בטון דרוך הוא סוג נוסף של בטון שנהוג לשלב בו מוטות פלדה, אך ההבדל הוא שגם מופעל לחץ כלשהו על צד אחד של היציקה, במטרה לאזן את הלחץ שאמור להיות מופעל על הצד השני של הבטון.
  • בטון דקורטיבי – בטון בו נהוג להשתמש לצרכי עיצוב שונים, זאת על ידי הטבעת תבניות עיצוביות ושימוש בטקסטורות וצבעים שונים בתערובת הבטון. היום ניתן לראות המון סוגי בטון דקורטיבי שונים בהם משתמשים באתרי בנייה במגוון תצורות, כמו למשל רצפת בטון כפרי, בטון דמוי עץ וכדומה.
  • בטון חצי שקוף – אחד הפיתוחים הכי חדישים בתחום הבטון. הייחודיות של בטון שקוף היא בעצם שהוא מאפשר לחפות קירות, זאת מכיוון שמדובר בבטון מיוחד שדרכו חודר מעט אור. כדי ליצור בטון חצי שקוף מוסיפים לבטון “רגיל” חומרים פולטי אור, וכך בעצם נוצר בטון במראה מודרני ייחודי.

 

איזה בטון מתאים לכם ?

דוגמא למפרט התאמה למוצר שביצענו עבור משפחה אל מול קבלן המפתח שלהם

 

 

מס’ רץ תיאור האלמנט ודרישות לתערובת בטון תיאור המוצר סדרה יתרונות
1 כלונסאות בשיטת קידוח יבש F4,ב-30 ,ד”ח 19,2,3,4 מ”מ,DT אקטיבי D,DEEP TON DEEP TON *בטון זרים בעל כושר כיסוי גבוה המתאים לכל שיטות הקידוח.
*מאפשר כיסוי מושלם של כלוב הכלונס ומשפר הצלחה בבדיקת שלמות ורציפות הכלונס.
2 רצפת מרתף F4,אקטיבי ,ב-30, ד”ח 19,2,3,4 מ”מ WR NANO,WATER CONTROL WATER CONTROL *ריפוי עצמי של הבטון לסגירת סדקים עד רוחב 0.4 מ”מ.
*כושר הידוק משופר.
*אטימות משופרת למים באלמנט.
*הגנה נוספת לברזל הזיון מפני קורוזיה המשפרת את קיים האלמנט.
3 קירות מרתף F2,אקטיבי ,ב-30, ד”ח 19,2,3,4 מ”מ WR NANO,WATER CONTROL  WATER CONTROL *ריפוי עצמי של הבטון לסגירת סדקים עד רוחב 0.4 מ”מ.
*כושר הידוק משופר.
*אטימות משופרת למים באלמנט.
*הגנה נוספת לברזל הזיון מפני קורוזיה המשפרת את קיים האלמנט.
4 תקרת מרתף בטון רגיל, עדש, ב-30 “6, ד”ח 2,3,4, 25 מ”מ בטון רגיל
5 קירות ממ”ד F2,ב-30,ד”ח 19,2,3,4 מ”מ,BL קל הידוק, BETONAL BETONAL *כיסוי משופר של ברזל הזיון.
*הפרשת מים מינימאלית.
*כושר הידוק משופר.
*זרימה קלה.
*גימור משופר לאלמנט.
6 עמודים F4,ב-30,ד”ח 2,3,4, 19 מ”מ,BL 519, BETONAL BETONAL *כיסוי משופר של ברזל הזיון.
*הפרשת מים מינימאלית.
*כושר הידוק משופר.
*זרימה קלה.
*גימור משופר לאלמנט.
7  שיפועים בגג מבטון קל משקל שיפועים, 1200-1400 FM,FLOOR MIX FLOOR MIX *משקל מרחבי נמוך שמאפשר הפחתת עומסים על שלד המבנה.
*תערובת אינה מצריכה הקצפה באתר ומסופקת לאתר כתערובת מוכנה להשמה בתהליך ייצור ומבוקר במפעל הבטון.
*תערובת קלה ליישום ואינה מצריכה עובדים בעלי הכשרה מיוחדת.
*ללא שקיעות וחללים.
*תערובת הומוגנית ובעלת עבידות משופרת.
8 תשתית לריצוף כתחליף לסומסום  1600-1800 FM FAST, FLOOR MIX FLOOR MIX *מתהדק מעצמו.
*ניתן לרצף מיידית לאחר התקשות ראשונית.
*ניתן לחפירה בנקל בציוד ידני או מכני.
*ללא שקיעות ויצירת חללים.
*ניתן ליישום בפריקה ישירה ובכל שיטות היישום.
*כיסוי והגנה על הצנרת.
9 אלמנטים מבטון חשוף/גלוי F4,ב-30,ד”ח 2,3,4, 19 מ”מ,DS חשוף,Design DESIGN *צמצום בועות אוויר.
*הפרשת מים מינימאלית.
*ניתן לשלב צמנט לבן ו/או פיגמנטים שונים לקבלת גוון על פי דרישת האדריכל/לקוח.

שיקום בטון

שלומי, חבר נאמן בקהילה שלנו שאל אותנו כיצד ניתן לערוך שיקום בטון. ובכן, כאשר מדובר בבנייה של מבנה, אחד ההיבטים החשובים ביותר הוא מצבם של עמודי הבטון. במקרים בהם יש בעיות במבנה, עליכם לפעול ולהתחיל בתהליך שיקום מסודר. אמנם, כדאי לדעת כי תהליך שיקום בטון הוא מורכב מאוד, וברוב המקרים הוא דורש מעורבות של אנשי מקצוע מומחים, לצד עלות מאוד גבוהה. אמנם, במידה ואתם משתמשים בסוגי בטון חדשים ומתקדמים כמו בטון דקורטיבי תוכלו להימנע ממצבים כאלו.

 

 

למה בטון דקורטיבי הוא בחירה כל-כך מומלצת?

בימינו, לא מעט אדריכלים מומלצים ומעצבי פנים מומחים אוהבים להמליץ ללקוחותיהם לעבוד אך ורק עם בטון דקורטיבי, ואפילו יש לא מעט אנשי מקצוע אשר הגדירו אותו בתור “המלך החדש”. בטון דקורטיבי מאפשר לכם ליצור רצפות בטון מהממות בעיצוב בהתאמה אישית, וכל זאת מבלי להתפשר על האיכות והעמידות של הבטון שכן, ברוב המקרים מדובר בבטון מאוד איכותי וחזק.

 

למי בטון דקורטיבי יכול להתאים?

בגדול, אפשר להגיד כי בטון דקורטיבי מתאים לכל אחד שמעוניין לבחור את הטוב ביותר כשזה נוגע למבנה שלו, ואינו מעוניין להתפשר – לא על האיכות, ולא על האסתטיקה ועל העיצוב. היופי בבטון דקורטיבי הוא שבאמצעותו תוכלו ליהנות מהטוב שבשני העולמות – איכות חסרת פשרות, ואסתטיקה ייחודית ומדהימה ביופיה.

מרצפות בטון דקורטיבי

חיפוי בטון דקורטיבי יכול להיות אפשרות מעולה עבור ריצוף של אזורים שונים בבית. בדרך כלל, נהוג ליישם את סוג הריצוף הספציפי על זה על גבי תשתית מוכנה, והיתרונות העיקריים כאן הם שמדובר בתהליך מאוד פשוט ונוח, אותו ניתן לעשות בקלות וכמובן ללא שום חשש – מכיוון שאינו מסב שום נזק לתשתית או למבנה. החומר ממנו עשוי בטון דקורטיבי בדרך כלל יהיה חומר פולימרי, המבוסס על צמנט – חומר שמתאים גם ליציקה על גבי תשתיות מסוגים שונים, החל מאריחים ועד למשטחי בטון.

 

 

כמה זמן לוקח לעשות חיפוי כזה?

חיפוי עם בטון דקורטיבי הוא לא משימה כל-כך מורכבת, וברוב המקרים העבודה תיקח עד יומיים, כמובן תלוי בהיקף העבודה ובגודל שטח המרצפות עליהן תרצו לעבוד. חשוב מאוד להדגיש כי אחרי שסיימתם עם עבודת החיפוי, עליכם להוסיף מעליה ציפוי של שכבת מגן, ולהמתין כ-24 שעות עד שהמרצפת תתייבש לגמרי. רק לאחר שעברו 24 שעות מתום הציפוי תוכלו לחזור לדרוך על השטח בו ביצעתם את העבודה.

 

 

בטון מוחלק

סוג נוסף של בטון שכדאי להכיר הוא בטון מוחלק, שהוא בעצם מעין סוג בטון דקורטיבי אותו מחליקים על מנת לקבל צורה אחידה ואסתטית. היתרונות העיקריים שלו הם שמדובר בבטון הרבה יותר עמיד וחזק, במיוחד בהשוואה לסוגי ריצוף אחרים, ובהתאם לכך גם אורך החיים שלו יהיה הרבה יותר ארוך. על כן, עבודה עם בטון מוחלק אמנם יכולה להיראות לכם כהשקעה גדולה מדי בהתחלה – הן מבחינת הזמן שלוקח לסיים את העבודה והן מבחינת העלות, אך אם ביצעתם את זה נכון תוכלו ליהנות מריצוף איכותי ואסתטי שיחזיק לכם שנים ארוכות. לכן מדובר בהשקעה משתלמת לכל דבר.

 

מראה אורבני מודרני

שילוב של בטון דקורטיבי או אולי אפילו בטון מוחלק בפרויקט שלכם בהחלט יכול לעזור לכם ליצור סביבה ביתית אורבנית ומודרנית מאוד, אליה תכניסו אמירה עיצובית שקשה מאוד לפספס בעת הכניסה לבית. על כן, אם אתם מסוג האנשים שלא מוכנים להתפשר על הריצוף שלהם – כנראה סוגי הבטון האלו הם הבחירה המומלצת עבורכם.

 

 

אז מה למדנו על סוגי בטון?

יש לא מעט סוגי בטון שונים בהם ניתן להשתמש עבור הפרויקטים שלכם, כך שעליכם לדעת איזה סוג הוא המתאים ביותר עבור הפרויקט שלכם. בדיוק לשם כך החלטנו להרחיב לכם אודות כל סוג וסוג ולרכז עבורכם טיפים מועילים באדיבות צוות המומחים של קהילת “בונים בית”.

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב