דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

פאנלים סולאריים לבית – לייצר חשמל בעצמכם

tomerhe1@gmail.com
פברואר 29, 2024 שלב גמרים

התקנת גג סולארי בהחלט יכולה להועיל, והיא מביאה איתה לשולחן המון יתרונות מבחינה כלכלית וכמובן גם מבחינה סביבתית. אז אם חשבתם בעצמכם על מעבר לאנרגיה סולארית – הגעתם למאמר הנכון. מיד נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על פאנלים סולאריים לבית, היתרונות בהתקנה וכל מה שביניהם.

 

פאנלים סולאריים לבית – מהם בעצם?

פאנלים סולאריים לבית אלו בעצם מעין לוחות אשר מורכבים מתאים פוטו וולטאיים, והם מפיקים מתח חשמלי בעת בה הם נחשפים לאור. בפועל, מדובר על מערכת שלמה שתפקידה לקלוט אור שמש ולאחר מכן להפיק ממנו חשמל, ואילו הפאנלים הם רק חלק קטן מהמערכת הזו. פאנלים סולאריים הם בעצם אלו שקולטים את קרני השמש ומשם התהליך החשמלי מתחיל להתקדם.

זהו חלק משלב גמר הבניה של הבית שיש לקחת אותו בחשבון אם רוצים לחסוך בחשמל. מיד נסביר על היתרונות בהתקנת מערכת סולארית לבית.

 

יתרונות של התקנת מערכת סולארית בבית

  • יתרון סביבתי – פאנלים סולאריים בהחלט עוזרים לנו לשמור על איכות הסביבה, מכיוון שהם מצמצמים באופן משמעותי את כמות המזהמים הנפלטים עם ייצור האנרגיה בהשוואה לחשמל הישן והמסורתי.
  • חיסכון אדיר בהוצאות חשמל – פאנלים סולאריים גם עוזרים לנו לצמצם הוצאות חשמל, מכיוון שבזכותם משק הבית כבר לא תלוי ברשת החשמל הארצית. למעשה, כאשר אתם אלו שמייצרים את האנרגיה בעצמכם באמצעות לוחות סולאריים, הכוח שאתם מייצרים כל הזמן מתחדש, וברוב המקרים ידרש הרבה פחות כוח עבור השימושים הביתיים שלכם בהשוואה לחשמל רגיל.
  • ניצול מינימלי, יעילות מקסימלית – בעוד כי השיטות הקלאסיות לייצור חשמל דורשות ניצול גדול של משאבי קרקע, אפשר לייצר אנרגיה סולארית באמצעות שימוש במבנים קיימים.
  • מקור אנרגיה שאינו מתכלה – מקורות אנרגיה אחרים הולכים ומתכלים, בעוד כי אנרגיית השמש קיימת בשפע וככל הנראה תישאר איתנו גם לעוד מיליארדי שנים.

קראו עוד על התקנת גגות סולאריים במאמר הבא <<<

 

תחזוקת לוחות סולאריים

חשוב להקפיד לנקות מעת לעת את הלוחות הסולאריים עם מים נטולי מינרלים ומלחים על מנת למנוע הצטברות אבנית. כדאי להימנע מלחץ מים גבוה מדי מכיוון שהוא עלול לשרוט את הלוחות הסולאריים ולפגוע בהם.

 

מה עושים עם עודפי חשמל?

במקרים בהם התקנתם מערכת סולארית והיא מייצרת כמות חשמל גדולה מהכמות לה אתם זקוקים – נוצרים לכם עודפי חשמל. למעשה, תוכלו למכור את אותם עודפי חשמל ישירות לחברת חשמל, ובכך בעצם התקנת פאנלים סולאריים לבית הופכת להיות אפיק הכנסה פסיבית לכל דבר ועניין. השקעה במערכת סולארית יכולה להניב תשואה דו ספרתית של בין 10 ל-15 אחוזים מדי שנה, כך שתוכלו להחזיר את הההשקעה כעבור בין 6 ל-9 שנים. חשוב לציין כי השקעה במערכת סולארית זו השקעה בטוחה לגמרי, אשר מאפשרת לכם להמשיך להרוויח גם המון שנים קדימה לאחר שסיימתם להחזיר אותה.

 

האישורים הדרושים

אחד החברים בקהילה שלנו שיתף אותנו כי הוא מעוניין לבצע התקנת פאנלים סולאריים לבית, כך שהוא יוכל ליהנות מכל היתרונות שלהם, אך הוא אינו יודע האם יש אישורים דרושים לשם כך. ובכן, כדי להתקין פאנלים סולאריים על גג המבנה שלכם תצטרכו קודם כל אישור כניסה למכסה, הידוע גם בתור אישור PV. מעבר לאישורים הרלוונטיים, זו חובתכם לוודא כי עבודת ההתקנה מתבצעת בהתאם לכל החוקים והתקנות. כך לדוגמה, אסור שההתקנה תהיה בולטת מהמבנה, והיא אמורה להתבצע אך ורק על גג של מבנה חוקי.

 

איך משיגים את האישורים?

כדי שתוכלו להשיג את כל האישורים הרלוונטיים עבור התקנת פאנלים סולאריים לבית, עליכם לבחור חברה מקצועית בתחום שתוכל לסייע לכם לטפל בכל הבירוקרטיה. בין היתר, תצטרכו אישור מהנדס חשמל, אישור מהנדס בניין וכמובן לדווח עליהם לוועדה המקומית. בסיום תבצעו רישום לחברת חשמל על מנת שתוכלו לקבל אישור כניסה למכסה. כמו כן, כדאי לדעת כי במקרים בהם מדובר על מערכות המספקות כמות חשמל גדולה מ-15 קילוואט תצטרכו להתקין גם מונה ייצור.

 

>>> צרו קשר עם מומחים להתקנת פאנלים סולאריים לכל שאלה <<< 

 

פאנלים סולאריים להתקנה ביתית – אז מה היה לנו?

מערכת סולארית יכולה להיות תוספת נהדרת עבור כל פרויקט בניה. לא רק שמדובר על מערכת עם המון יתרונות סביבתיים מובהקים, אלא גם ביכולתה לחסוך לכם הרבה מאוד עלויות, ואפילו תוכלו להרוויח ממנה. אמנם, יש לא מעט דברים שצריך לדעת לפני שמבצעים את ההתקנה, ולכן החלטנו לרכז עבורכם במאמר זה מידע חשוב באדיבות צוות המומחים הבלעדי של קהילת בונים בית.

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב