דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

צביעה בתנור – טכניקת צביעה שכדאי להכיר

tomerhe1@gmail.com
מרץ 21, 2024 שלב גמרים

אמנם בדרך כלל כששומעים על תנורים, מיד אנחנו חושבים על אפיה או פעולות קולינריות אחרות. אמנם, יש גם תנורים באמצעותם ניתן לצבוע מתכות וחומרים אחרים בהם נשתמש עבור המבנה שלנו, והאמת היא, שמדובר בדרך מאוד יעילה. אז איך בדיוק צביעה בתנור עובדת, ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא כל מה שצריך לדעת.

 

אז איך צבע בתנור עובד?

צביעה בתנור ידועה גם בתור צביעה אלקטרוסטטית. מדובר בעצם בצביעה אותה מבצעים בעיקרון די פשוט – צובעים קודם כל את המשטחים באמצעות ציפויי צבע, כאשר מצד אחד הציפויים דקים, אך מהצד השני הם חזקים. הצביעה מתבצעת בעצם על ידי מעין שדה חשמלי (ומכאן המונח צבע בתנור), אותו נקבל אחרי שהמוצר שנרצה לצבוע מתחבר להארקה.

 

רגע, איך הצבע עובר?

בשיטת צביעה בתנור, הצבע בעצם עובר על ידי אוויר דחוס, שמניע את הצבע דרך הצינורות אל המרסס. בקצה המרסס ישנה אלקטרודה, שתפקידה הוא בעצם לאפשר לחלקיקי הצבע השונים להיטען באופן חשמלי. במסגרת התהליך הזה, חלקיקי הצבע בעצם ידחפו אל פני המשטח. אחרי שנשלים את הצביעה, נכנסי את המשטח לתנור חם, וכך בעצם תתבצע המסה של אבקת הצבע, ש”נדבקת” למוצר באופן מאוד איכותי. בדרך כלל, צבע בתנור יתאים לסוגי מתכות שונים כמו אלומיניום, אך גם עבור צביעת דלתות פנים.

 

מתי כדאי לצבוע באמצעות תנור?

אביאל, חבר חדש שהצטרף לקהילה הגדולה שלנו, שאל אותנו איך אפשר לדעת אם מדובר בדרך צביעה שכדאי להשתמש בה. ובכן, צביעה בתנור יכולה לעבוד עבור מגוון רחב מאוד של משטחים ואובייקטים שונים – נהוג להשתמש בה בעיקר עבור מתכות, אך גם ניתן לראות לא מעט פעמים שביצעו באמצעותה עבודות צבע מהממות גם על רכבים. בגדול, ניתן לצבוע באמצעות תנור כמעט עבור כל שימוש, וכדאי לכם לעשות זאת במידה ואתם מעוניינים בצביעה איכותית ונוחה שתחזיק לכם לאורך זמן.

למה זה כדאי?

צבע בתנור מביא איתו לשולחן לא מעט יתרונות. אחד היתרונות המהותיים פה נוגע לעניין האיכות שכן, צביעה באמצעות תנור נותנת לכל מי שמבצע אותה ליהנות מתוצר סופי איכותי מאוד, ברוב המקרים האיכותי ביותר שניתן להשיג. יתר על כן, באמצעות צביעה בתנור תוכלו לסיים את עבודת הצביעה שלכם מהר מאוד בהשוואה לשיטות אחרות, גם אם מדובר במשטחים מאוד גדולים וגם אם מדובר במוצרים שתרצו לצבוע בכמה גוונים שונים.

על ידי התנורים תוכלו לבצע פיזור צבע אחיד, וכך תוכלו ליהנות מתוצאה הרבה יותר חלקה, מדויקת והכי חשוב – אסתטית.

 

סוגי אבקות בהן משתמשים עבור צביעה בתנור

  • אבקת אפוקסי – אבקה שמעניקה למוצר ציפוי עמיד וחזק, עם מראה אחיד עם יכולת הדבקה יוצאת דופן. נהוג להשתמש באבקה הזו בעיקר עבור שימושים תעשייתיים, זאת מאחר והציפוי שלה מצטיין בעמידות כנגד כימיקלים שונים וכן גם נגד חלודה.
  • פוליאסטר – אבקת פוליאסטר ידועות גם הן בזכות יכולת הדבקה מאוד חזקה, אך הסיבה העיקרית שבוחרים בהן היא בגלל עמידות מאוד טובה נגד שפשופים, שריטות ובכלל – נגד סימנים שונים של שחיקה.
  • אבקה היברידית – קיימות גם אבקות מעורבות, שאלו בעצם אבקות המשלבות בין אבקת אפוקסי לאבקת פוליאסטר. מדובר באחד מסוגי האבקות הנפוצים ביותר, ובעת השימוש בה ניתן ליהנות מעמידות מעולה נגד חלודה, ובנוסף מעוד תכונות מכניות נהדרות, וכמובן עמידות נגד קורוזיה (קראו על שיפוץ חדרי אמבטיה ותבינו על מה אנחנו מדברים!).

אולם, חשוב לקחת בחשבון כי באבקות כאלו יש בעיה עם עמידות נגד קרינת UV, ולכן השימושים הכי טובים בהן יהיו בעיקר עבור ריהוט משרדי, מוצרי אלקטרוניקה וכמובן מוצרים ביתיים.

 

צביעה בתנור – כמה מילים לסיכום…

אמנם לא כולם מכירים את השיטה הזו, אבל מדובר בעצם באחת הדרכים היעילות ביותר לצבוע רהיטים ומשטחים בצורה מהירה ויעילה, וזאת מבלי להתפשר לרגע על איכות הצביעה, להיפך – על ידי צבע בתנור תוכלו לקבל תוצאה אחידה, חלקה ואסתטית. לכן החלטנו בכתבה זו לרכז עבורכם כמה טיפים מנצחים אותם המומחים שלנו ניסחו.

במידה ואתם רוצים לקרוא עוד מידע איכותי בנושאים אלו, ולקבל המלצות שיכולות להועיל לכל מי שבונה או משפץ בית בעצמו – אתם מוזמנים להמשיך לעיין באתר של קהילת “בונים בית” – קהילת הבונים הגדולה בישראל.

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב