דמו תקציב בנייה חינם 03-9440467

תוכנית חשמל – ככה תערכו אותה נכון

tomerhe1@gmail.com
מרץ 20, 2024 שלב תכנון

תוכנית חשמל היא ללא כל ספק אחד החלקים החשובים ביותר בכל פרויקט של בניית בית חדש – הרי מדובר במפת הדרכים באשר להתקנת נקודות החשמל בבית החדש שלכם. בכתבה זו, צוות המומחים של קהילת “בונים בית” יסביר לכם שלב-שלב איך תוכלו לערוך תוכנית חשמל מוצלחת עבור הבית החדש שלכם בעצמכם.

 

תוכנית חשמל בהתאמה אישית

כאשר אתם מתכוננים לקראת תכנון תוכנית החשמל שלכם, חשוב מאוד לדעת כי הדגש הראשון יהיה להקפיד להתאים אותה עבור הצרכים האישיים של כל בני המשפחה. חשוב לערוך תוכנית מסודרת שתתאים לחיי היום-יום שלכם ושל כל בני הבית, בהווה, בעתיד ואפילו גם בעתיד הרחוק. בעוד כי יש לא מעט נקודות חשמל בבית, ראוי לציין כי כל נקודה בעצם מגדילה את כמות החשמל, ועל כן חשוב מאוד לוודא מלכתחילה כי התוכנית שלכם עומדת בתקציב הבניה שלכם.

 

מתי כדאי להתחיל לתכנן?

רצוי להתחיל לערוך תוכנית חשמל לבית מוקדם ככל הניתן. מומלץ לעשות זאת לאחר תוכנית העמדת הריהוט, משום שכך בעצם תוכלו לדעת בבירור מה הייעוד של כל שקע עבור כל אביזר חשמלי והכי חשוב – איפה כל שקע וכל נקודת חשמל יונחו.

התייעצות עם מומחים

על מנת לערוך את התוכנית בצורה הטובה ביותר הניתנת, כדאי מאוד להתייעץ גם אנשי מקצוע מומחים בתחומים נוספים כשזה נוגע למערכת החשמל בבית. מומחים כמו מתכנני מערכות של בית חכם, יועצי מערכת אבטחה וכדומה – כל אלו יוכלו בהחלט יוכלו לעזור לכם לבצע את התכנון של מערכת החשמל הביתית שלכם על הצד הטוב ביותר.

 

תכנון נקודות חשמל – מאיפה מתחילים?

חשוב לציין כי המיקום הטוב ביותר עבור נקודות החשמל ברחבי הבית שלכם תלוי בעיצוב הפנים שלכם, וכמובן גם בצרכים האישיים שלכם ושל בני ביתכם. לפיכך, על מנת לתכנן נקודות חשמל בכל רחבי הבית כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו אדריכל, מעצב פנים ואפילו עם קבלן הבניה. במידה וכבר יש אדריכל  שעובד איתכם על הפרויקט, תוכלו להתייעץ איתו ולשתף אותו בתכנון שאתם מעוניינים לבצע, תהיו בטוחים שההתייעצות הזו תוכל להועיל לכם מאוד.

אין לכם אדריכל עדיין? קראו את המדריך שיסביר לכם איך לבחור אדריכל נכון? <<<

 

תכנון חשמל עבור כל חדר – המלצות כלליות של נקודות חשמל

  • מטבח – חשוב מאוד להציב נקודות חשמל במטבח הביתי בהתאם לכמות המכשירים החשמליים שלכם, וכמובן גם בהתאם למיקום הרצוי בו תציבו כל מכשיר. כדאי לדעת כי שלב זה בדרך כלל יגיע רק לאחר שסיימתם לתכנן לגמרי את המטבח, אם כי עריכת תוכנית חשמל זהו אחד השלבים המסובכים, אך גם החשובים ביותר בכל פרויקט של בניית בית – ולכן כדאי לסיים לתכנן את המטבח שלכם כמה שיותר מוקדם.
  • חדר רחצה – כשזה נוגע לחדר הרחצה שלכם, המטרה המרכזית היא כמובן ליצור תאורה שתהיה נעימה לעין, אך עם זאת – גם תאורה מספיק חזקה כדי שתוכלו להתארגן מול המראה בנוחות, וכמובן שגם כך תוכלו לשמור על חדר הרחצה שלכם נקי בקלות. אמנם, חשוב לא פחות גם לדאוג לשקע חשמלי עם עמידות נגד מים על מנת שתוכלו לחבר מפזר חום במהלך החורף, וכן גם מוצרים אחרים כמו מכונת גילוח, מחליק לשיער וכדומה.
  • חדר ילדים – בעת בה מדובר בהתקנת נקודות חשמל בחדר הילדים, חשוב מאוד להקפיד לפני הכל כי שקעי החשמל יהיו פרוסים בצורה חכמה ובטוחה, כך שתוכלו לתת לילדים להיות עצמאיים ולתפעל את החשמל שלהם בעצמם – אך לא תצטרכו לדאוג מהבטיחות שלהם בכלל. מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון את גובה המתגים – האם תעדיפו לבחור מתגים בגובה שהילדים יוכלו להגיע אליהם, או שבכלל תבחרו להציב אותם בנקודה גבוהה יותר כדי שהילדים לא ישחקו עם המתג ללא הרף?
  • שקעים באזור הטלוויזיה – כדאי לקחת בחשבון בעת עריכת תוכנית חשמל כמה נקודות תצטרכו עבור מערכת הטלוויזיה שלכם שכן, אצל הרבה מאוד אנשים מערכת טלוויזיה לא מסתכמת אך ורק בטלוויזיה וממיר. יש עוד המון מוצרים כמו ממיר, מקרן קול, מודם, מערכת קולנוע, רמקולים וכדומה.

 

מוצרי חשמל הדורשים תכנון מיוחד

יש לא מעט מוצרי חשמל מיוחדים שכדאי להתייחס אליהם בשלבים מוקדמים מאחר ותכנון החשמל עבורם אינו סטנדרטי. ביניהם ניתן למנות:

  • שואב אבק רובוטי – כאשר מדובר בשואב אבק רובוטי, חשוב מאוד לוודא שיש לכם בבית החדש חיבור חשמלי נוח ונגיש בו תוכלו להשתמש בכל עת. רצוי גם להציב את אותו החיבור ליד נקודת הטעינה שלו עבור נוחות מקסימלית.
  • כיריים אינדוקציה – במידה וגם אתם החלטתם להתחיל לעבוד עם כיריים אינדוקציה בגלל כל היתרונות שלהן, חשוב מאוד לדאוג מראש לחיבור תלת פאזי עבורן.
  • רמקולים שקועים – חשוב מאוד לתכנן מוקדם ככל הניתן הנישות בהן תבחרו להתקין את הרמקולים. יש לכך לא מעט משתנים כמו סוג הסאונד שאתם מחפשים, סוג השימוש ברמקולים וכיוצא בכך – אך בכל מקרה, חשוב מאוד לשים דגש על תכנון החיבור של הרמקולים שלכם לחשמל.

 

נקודות תאורה מיוחדות

כמובן שנרצה להתקין גם תאורה במרפסת, במזווה, במחסן ועוד. אולם, כדאי מאוד לבחור את סוג התאורה בהתאם למקום אליו התאורה שייכת בשביל יעילות מירבית. לדוגמא, אם מדובר במקומות בבית שאתם לא מבקרים הרבה במהלך שעות היום כמו המחסן או המרתף, כדאי מאוד להתקין נורת חיווי אותה קל מאוד לזכור לכבות עם היציאה מאותו חלל. עבור גרמי מדרגות מומלץ להתקין מתגים מוארים, מאחר ואלו יכולים בהרבה מאוד מקרים למנוע נפילות בעת יציאה מהחדרים בשעות הלילה המאוחרות. קראו עוד על ייעוץ תאורה לבית.

 

לוחות חשמל משניים – למה כדאי להתקין אותם?

כפי שאתם כבר יודעים, הרעיון של הקהילה שלנו הוא לסייע לכם במהלך כל שלב, כולל ייעוץ פרטני. הילה, אחת החברות החדשות בקהילה שלנו שאלה אותנו מה לגבי לוחות משניים, והתשובה שנתנו לה בהחלט יכולה להועיל לכולם. ובכן, במידה ואתם מתכננים בית עם מספר קומות, חשוב מאוד לדאוג להתקנת לוח חשמל משני עבור כל קומה. לוחות חשמל משניים הם פתרון מאוד נוח ופרקטי עבור מקרים של תקלה או קצר, ולכן רצוי מאוד להתקין אותם כחלק מתוכנית החשמל שלכם – בייחוד אם מדובר בבית של כמה קומות.

 

חשוב להכיר – כתב כמויות

אחרי שסיימתם בהצלחה לתכנן לפרטים את כל נקודות החשמל הרצויות, נקודות התאורה וכל היוצא בכך – רצוי להכין כתב כמויות לנקודות חשמל בעזרת האדריכל שלכם. כתב כמויות בעצם אמור לכלול את כל שלבי העבודה, וכמובן גם את החומרים הנדרשים והכמות הנדרשת עבור כל פריט. אנחנו ממליצים לכם מאוד לקחת את הזמן ולוודא כי אתם מכינים את כתב הכמויות בצורה נכונה, זאת מאחר והדבר יכול לעזור לכם לוודא שאתם נשארים במסגרת התקציב שלכם ומבצעים כל שלב בתוכנית בצורה אופטימלית.

 

תכנית חשמל – כמה מילים לסיכום

תוכנית חשמל היא ללא כל ספק אחד השלבים המורכבים בכל פרויקט של בניית בית, אך היא גם אחד השלבים החשובים ביותר, ולכן חשוב לוודא שאתם מבצעים אותה על הצד הטוב ביותר – ובדיוק לשם כך החלטנו לרכז עבורכם במאמר זה מספר עצות מפתח באדיבות המומחים של קהילת בונים בית.

תודה לכם קהילה יקרה – אנחנו כאן לשנות ולבנות את החלום!

באהבה – תומר 🙂

לייעוץ תקציב בניה ראשוני חינם
צ'אט מומחים
בונים בית
כניסה לפרופיל אישי
זכור אותי
כניסה לחשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
התחברות עם:
הצטרפות לקהילה
מצטרפים ומקבלים
לוח פעילות לפי שלבי בניה או שיפוץ
צירוף לקבוצת וואטסאפ איזורית
הטבות בלעדיות לחברי קהילה
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות
שדה חובה אימייל שגוי
על הסיסמה להכיל לפחות: 8 תווים אות 1 גדולה מספר
הרשמה לניוזלטר
צור חשבון

על ידי התחברות או יצירת חשבון אתם מסכימים עם תנאי השימוש והצהרת הפרטיות שלנו

כבר רשומים באתר?
שכחתם את הסיסמה?
אין בעיה. רשמו כתובת דוא”ל ונשלח אליכם לינק לאיפוס סיסמה.
איפוס סיסמה
נזכרת בסיסמתך?
לקוח יקר,
יש לאמת את הנייד שלך ושם מלא.
שדה חובה
שדה חובה נא להזין מינימום 10 ספרות

קראתי ואני מאשר את התקנון

שלח קוד אימות
בונים בית פועלת בשביל לבחור בקפידה את אנשי המקצוע המומלצים ולאפשר לך להינות מספק בעל המלצות וניסיון לפרויקט שלך.
כבר רשומים באתר?
רוצים להצטרף לקהילת בונים בית?
לקוח יקר,
קוד האימות נשלח לנייד שלך:
קוד האימות שקיבלתי הוא:
שדה חובה
שליחה ביטול
לא קיבלת קוד אימות? לשלוח שוב