פינוי פסולת
לפניה לקבלת הטבת בונים בית מנגב אקולוגיה הירשמו כאן
? https://bit.ly/3neDaFv
השאירו פרטים ואנו נדאג שבעלי המקצוע המורשים שלנו ייצרו עמכם קשר:
? https://bit.ly/3H3ykmL
תהנו !!!!
תרגישו חופשי להתייעץ איתנו והכל באהבה !
תומר חן ריחאנה 0527073080
טיפים לפינוי פסולת
• יש לסגור בשלב התכנון אתר הטמנה מורשה עבורכם עבור ההיתר שלכם.
• קוב פסולת בנין מתומחר בערך לכ-50 שקלים לקוב . כמות הקובים מוערכת על ידי האדריכל שלכם
• עדיף לסגור עם חברת ההטמנה הכל כולל הכל כלומר טופס להיתר , מכולות,הובלה והטמנה כדי למנוע “קומבינות”
• עלות כוללת של כל נושא הפסולת מוערך לכל תהליך הבניה בכ 5000 שקלים+-
• שימו לב שחברת פינוי ופריקת המכולות לא מערבבת לכם פסולת מעורבת בתוך המכולות שלכם בשטח , תמחור פסולת מעורבת מוערך בכ-100 שקלים לקוב ולכן אם לא תשימו לב תשלמו יותר באתר ההטמנה !
• זמן העמדת המכולה עד לפינוי- תנסו לסגור ללא הגבלת זמן או מינימום חודש בין פינוי לפינוי
• עלות מכולת פסולת 8 קוב ממוצעת נעה בין 500 ל-1000 שקל תלוי אזור
• שימו לב לגודל המכולה שסגרתם אל מול השובר הטמנה בפועל
• עדיף שמרחק המגרש מאתר ההטמנה שלכם יהיה קרוב ככל הניתן עקב עלויות ההובלה מהמגרש שלכם אליו
• ישנם מכולות של 8 קוב,14 קוב, 20 קוב ו-32 קוב . ככל שהמכולה גדולה יותר כך מספר הפינויים קטן יותר
• תנסו לסגור שזמן העמדת המכולה אצלכם יהיה כמה שיותר ארוך , ללא הגבלה או מינימום חודש ימים.
———————————————————————————————-
אז אחרי שעשינו מדידות בשטח, נפגשנו עם קבלנים, התלבטנו איזה מפקח לקחת, ואיזה סגנון של אדריכל יתאים לבית שלנו. אנחנו צריכים להתחיל לחשוב מה לעשות עם כל הפסולת בניין שיצבר במהלך הבנייה.
החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע הרלוונטי בצורה נוחה כדי שלא תסתבכו עם זה, אז כמה טיפים שכדאי לדעת על נוהל “טיפול בפסולת בניין”:
המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים קבעו נוהל מסודר לטיפול בפסולת בנין
נוהל זה נקבע עוד בשנת 2002 במסגרת הוועדות לתכנון ובניה
במסגרת בקשה להיתר בניה (לפני תחילת הבניה) חובה להציג חוזה התקשרות עם אתר מורשה לפינוי פסולת (לדוגמא נגב אקולוגיה כאן בסרטון)
במעמד הגשת חוזה התקשרות עם האתר יש צורך להצהיר על כמות פסולת צפויה על סמך הצהרת מהנדס או מפקח
חשוב לשמור את אישורי ההטמנה (לפי הכמות שהוצהרה בתחילת הבנייה) על מנת להיות זכאיים לקבל טופס 4 בסוף תהליך הבנייה
מה לעשות עם שוברי ההטמנה שברשותכם?
לרוב בשלב הזה יש צורך להתקשר עם קבלן פינוי פסולת, קבלן פינוי פסולת הינו הגוף האחראי על פינוי פסולת הבניין שלכם על ידי הצבת מכולות פסולת בניין (קיימות מכולות בגדלים שונים 6-32 קוב) גוף זה אחראי על פינוי והחזרת המכולה לפי הסכם שנקבע מראש בין הלקוח לקבלן פינוי הפסולת.
במעמד התשלום לטובת פינוי פסולת יש צורך להגיש את שוברי ההטמנה לקבלן שמפנה את הפסולת על מנת לקזז את המחיר שבגינו אתם משלמים את ההובלה והפינוי עצמו.
מה עושים אם נגמרו שוברי ההטמנה?
יש צורך לבצע התקשרות נוספת עם אתר מורשה לטובת רכישת שוברי הטמנה נוספים.
אילו אתרים מורשים להנפיק חוזי התקשרות לטובת פינוי פסולת בניין?
כל אתר שמוגדר כמטמנה וקיבל אישור מהחברה להגנת הסביבה
להורדת רשימה לחץ כאן https://bit.ly/3En16ND
מה הקשר בין טופס 4 לפינוי פסולת בניין?
על מנת לקבל טופס 4 יש צורך להציג אישורים כי אכן הפסולת שהוצהרה בתחילה פונתה כדין למטמנה הרשומה בחוק, כל פסולת בניין שפונתה על ידי קבלן פינוי פסולת למטמנה בשימוש של שוברי הטמנה שלכם, יש לוודא שהאתר המטמין מנהל רישום של כל פסולת שהגיעה מאתר הבניה שלכם.
ממה מורכבת פסולת בניין?
בטון, אספלט, עץ בניין, עפר ומסלע טבעי, ניילון ,קלקר, ברזל, פלסטיק, זפת
מה עושים עם פסולת בניין באתרי האיסוף?
מתחילת שנות ה-90 קיים מאמץ עולמי למנוע הטמנה של פסולת בניין על ידי מיחזור, שיטת המיחזור הפופלרית בשנים האחרונות זו “גריסה” וניפוי, כך על ידי פירור פסולת הבניין ממיינים כל חלק לפי סוג וגודל.
מהי הכמות הסטנדרטית של פסולת בניין בפרויקט?
זו שאלה קשה אך ניתן להעריך כי במשרד/בנית בית / מחסן שגודלו כ100 מ”ר לרוב מכולה של 8 קוב תספיק על מנת להכיל את כל פסולת הבניין, אך כמות זו הינה הערכה גסה, מאוד תלוי אם מחיצות המרחב הינם בלוקים, גבס או צימנט בורד וכו’.
הערכה כזו נותן האדריכל – בממוצע בית בערך 30 קוב
פינוי פסולת בניין לאתרים מורשים הינם אינטרס משותף של כולנו כחברה שאכפת לה מהסביבה, מה שמשפיע ישירות על איכות חיינו. כדאי שכולנו נפעל יחד כקבלנים, יזמים ושיפוצניקים לשמירה על סביבה ירוקה ונקיה.