קצת על ניר ושגיא
ניר ושגיא, בוגרי לימודי הנדסה אזרחית, בעלי חברה קבלנית המציעה שירותים הנדסיים מקיפים, הנותנים מענה לתחומים שונים בהנדסה למגזר הציבורי והפרטי. שניהם בעלי וותק ומוניטין רב בקרב ארגונים ומוסדות במשק הישראלי. רוב עבודתם נעשתה בענף הבניה בדגש רב על איכות הבניה ובכך הם דוגלים. בעלי החברה מלווים את הפרויקטים באופן אישי ושותף משלב התכנון, דרך הביצוע ועד מסירתם למזמין.
- ליווי ופיקוח הנדסי – ליווי לקוחות פרטיים ועסקיים משלב התכנון, דרך שלב בחירת אופן הביצוע והקבלנים המתאימים ועד שלב מסירת הנכס ללקוח. הפיקוח מבוצע ע”י מהנדסים מנוסים בעלי ניסיון, שמבצעים פיקוח הן על התכנון והן על הביצוע ע”מ לאפשר ללקוח לקבל את המוצר האיכותי ביותר בסופו של התהליך
- בקרת איכות – מערך האיכות יבקר על כל הליך בניה מתחילתו ועד סופו בדגש על נושאי האיכות הבאים: אישור חומרים, ישיבות בקרה מקדימה, ניהול מערך האיכות בשלב הביצוע, תיעוד שוטף ומתמיד של פעילויות האיכות, שמירת קשר רציף ומתמיד עם המתכננים, תיעוד, וסגירה של אי התאמות לרבות פעולות מונעות ומתקנות, עדכון נהלי האיכות והדרכות
- בניה פרטית וציבורית – החברה הינה חברה קבלנית רשומה ברשם הקבלים בסיווג 100 ג’-1. החברה מתמחה בבניה פרטית של צמודי קרקע, בניה רוויה ובניה ציבורית משלב קבלת התכניות ועד מסירת המפתח ללקוח. הבניה מתבצעת על ידי בעלי מקצוע העובדים בסטנדרטים גבוהים ביותר תוך שימת דגש על איכות הביצוע לאורך כל שלביו
- ניהול פרויקטים – ליווי יזמים בכל תחומי הבניה משלב הרעיון, דרך ביצוע בדיקות כדאיות וייתכנות מול הגורמים המתאימים, הכנת אומדנים תקציביים וביצוע גאנטים לשלבי התכנון והביצוע של הפרויקט. ביצוע תיאום תכנון מלא, הוצאת היתרי בניה, בחירת קבלנים וליווי של הפרויקט מתחילתו עד מסירתו ללקוח
- ניהול ותיאום תכנון – ליווי לקוחות פרטיים ועסקיים משלב הרעיון ועד לקבלת היתר בניה ותכניות עבודה מלאות מכל היועצים הרלוונטיים, מתן מענה תוך התחשבות בשילוב מערכות המבנה השונות וסנכרונם בצורה מיטבית זו לזו על מנת לבצע את הפרויקט בצורה הטובה ביותר. כל זאת נעשה בהכרה מלאה של תכנית הבינוי העירונית ותכנית המתאר הארצית
שיקלול הציון הכללי של ספק או קבלן משוקלל בהתאם ל”משקל” של כל סעיף ולא כל קטגוריה היא באותו משקל. לדוגמא משקל זמינות ושירותיות גבוה יותר ממשקל של מחיר וכך הלאה מצ”ב שיטת הדירוג של בונים בית
עד כמה המחיר של בעל המקצוע היה הוגן ביחס לתמורה שקיבלתם. ציון גבוה לקטגורית מחיר אומר שהמחיר היה הוגן ביחס למפרט שלכם ולשירות שקיבלתם. ציון הכי גבוה במחיר אומר שהקבלן היה הוגן מאוד בהצעת המחיר שלו ביחס ךתמורה המלאה שקיבלתם
זמינות ושירותיות של ספק ובעל המקצוע הוא הדבר החשוב ביותר בתהליך הבניה ולכן המשקל היחסי כאן הוא גבוה, עד כמה בעל המקצוע שלכם היה זמין אליכם טלפונית והגיע יחסית מהר בתהליך הבניה או השיפוץ לביצוע תיקון או מענה לבעיה שהצגתם לו. האם הגיע לטפל גם אחרי שהסתיים תהליך הבניה או השיפוץ או ש”נעלם” ולא זמין יותר?
יחסי אנוש של בעלי מקצוע וספקים בתהליך הבניה או השיפוץ הוא חשוב ביותר כי תהליך בניה או שיפוץ הוא ארוך ויש יחסים ארוכים מולם, עד כמה בעל המקצוע או הספק היו אדיבים בתהליך, האם חווית הבניה או השיפוץ שלכם מולם היתה נעימה. האם הם היו בעלי יחסי אנוש טובים?
עד כמה לדעתכם בעל המקצוע והספק היו אמינים ומקצועיים בתהליך שלכם, האם איכות השלד והגמרים שלהם ראויים לציון? האם הציעו פתרונות חכמים לבעיות שנוצרו בשטח? האם הגדילו ראש לתקלות תכנוניות שהתגלו בתהליך ? עד כמה הם שיקפו באמינות את המצב בשטח, עד כמה סמכתם עליהם וידעתם שבעל מקצוע זה אמין מאוד ומקצועי מאוד בתוצאות שהוא סיפק בשטח